Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kas pruugitud autode toomine Euroopast lõppeb?
Väheneb kindlasti, sest Eestist ostetud 2.?3. ringi autod hakkavad võimust võtma ja nende teeninduse ajalugu jms on lihtsamalt tuvastatav. Samas ma ei usu, et Saksamaalt pruugitud autode toomine täielikult ära kaob. Usun, et sellel turul jäävad domineerima uuemad, 1?3 aastat vanad kõrgema klassi autod, päris vanu ei ole otstarbekas tuua juba aktsiisimaksu pärast. Ma usun, et pruugitud autode äri koondub suurematesse firmadesse ja firmaesindustesse ja see on kasulik eeskätt kliendile. Suured firmad ei saa endale lubada mingeid suuri apsakaid ja inimestele teab mis romusid kaela määrida. Nad rikuvad sellega oma maine ja oma äri. Esindustes on juba üha rohkem müügil ka odavamaid autosid, mida varem sai ainult turult. Hinnad algavad juba 50 000?60 000 juurest, keskmiselt jäävad nad 100 000 ja 200 000 vahele. Ja nagu näha, üha enam inimesi on hakanud esindustes pruugitud autosid vaatamas käima. Meie pruugitud autode müügiplats on kohe minu töökabineti akna all ja mida aeg edasi, seda elavamaks on seal liikumine muutunud.
Ma ei arva, et see lõppeb. Saksamaal kukuvad autode hinnad kiiremini ja pruugitud autod on seal odavamad kui meil. Paljuski tuleneb see sellest, et liisingulepingut sõlmides tehakse kliendi huvides kõik, et kuumakse oleks väiksem ning jäetakse jääkväärtus kõrgeks. Ja kui siis klient vahetab liisingperioodi lõppedes selle auto uue vastu, on see auto kallim kui Saksamaalt toodud samaväärne auto.
Ma ei usu ka, et vanemate ja odavamate autode toomine täielikult lõppeb, sest Saksa autodel on mitmeid eeliseid. Esiteks on sakslastel rohkem raha käia pidevalt teeninduses, ehk need autod on tehniliselt paremas korras. Sealsed teed on paremad ning kui panna kõrvuti näiteks 10 aastat vanad autod, millest üks on olnud Saksamaal ühe omaniku käes ja teine Eestis, siis pole kahtlustki, kumb auto on paremas seisukorras.
Tõsi ta on, et üksiküritajaid on jäänud vähemaks, sest nii meie, BRC kui teised suuremad automüüjad on turul piisavalt tugevalt kanda kinnitanud, kuid näiteks tellimuse peale autosid toovaid ettevõtteid tegutseb endiselt ja ma arvan, et neil on kliente ka tulevikus.