Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Saaremaa praamifirma saab riigilt lisaraha

    Järgmise aasta riigieelarve eelnõu kohaselt on saartega ühenduse pidamiseks ette nähtud 110,8 miljonit krooni, mis ületab tänavust toetussummat ligi 48 miljoni krooni võrra. Kavandatud summast peaks 10 miljonit minema lennuühenduse toetamiseks.
    Ülejäänud 100,8 miljonist kroonist saab Saaremaa Laevakompanii (SLK) 92 miljonit krooni, millest 16 miljonit on tasaarveldus selle aasta kulude eest. Algselt oli SLK-le selleks aastaks riigipoolse dotatsioonina ette nähtud 55,1 miljonit krooni.
    Teede- ja sideministeeriumi (TSM) asekantsleri Rene Treiali sõnul tõstetakse riigipoolseid toetussummasi laevakompaniile selleks, et reisijate jaoks ei muutuks pileti hind. Viimane ei muutunud tänavu ning püsib samal tasemel ka järgmisel aastal.
    SLK-le tagantjärele makstav 16 miljonit krooni katab vahepeal hüppeliselt kasvanud kütuse hinnaga seotud kulutused, ütles Treial. Lisaks on tema sõnul tõusnud ka muud laevaühendust puudutavad kulud, mille kompenseerimisel hakatakse kasutama statistilistel näitajatel põhinevat indekseerimismehhanismi (selle peaks valitsus kinnitama veel sel kuul), ning investeeringud sõiduohutuse tõstmiseks.
    ?Kogu kulutustest moodustavad laevadele tehtavad kulutused 35 protsenti,? ütles asekantsler. Treial tõdes, et riik lihtsalt peab need kinni maksma. ?Teine võimalus oleks pileti tõsta pileti hinda või püüda tõestada, et SLK näidatud kulutused pole vettpidavad,? märkis ta.
    Viimane väide pole Treiali sõnul ?kallite ekspertide? poolt küll tõestust leidnud, kuigi samas on TSMil laevafirmale ikkagi mõningaid etteheiteid. Näiteks sõltub see, kas SLK-lt võetakse ära piletimüük kaitsepolitsei poolt läbiviidavast kriminaalmenetlusest, kus uuritakse võimalikku raamatupidamisandmete moonutamist laevafirmas. Kapo pikendas suvel eeluurimise tähtaega 19. oktoobrini.
    Kevadel plaanis TSM võtta vedajalt ära piletimüük, et muuta raha liikumine läbipaistvamaks. SLK arvustas toona teravalt ministeeriumi kavatsust, samuti ei võimalda sellist käiku kehtiv liinileping.
    Treial möönis, et ajakirjanduslikult väljendudes võib küll öelda, et SLK väljus konfliktist võitjana.
    SLK nõukogu liikme Aivar Jõgi sõnul pole järgimise aasta riigitoetuse mahu osas siiski kõik väga selge. ?See, et piletihind ei muutu, pole päris õige ? mõnele läheb sõit odavamaks,? lausus ta. Sõidusoodustus praamidel peaks vastavalt kokkuleppele TSMiga lisaks alla 14aastastele laienema üliõpilastele.
    2003. aastal hakkavad omakorda kehtima mitmed mereliiklust puudutavad eurodirektiivid, mis nõuavad laevadel päästevahendite vahetamist. Jõgi lausus, et siinkohal peab riik tegema otsuse, kas vajalikud investeeringud tehakse leebematest või karmimatest reeglitest lähtuvalt. ?Neid kulutusi tuleb planeerida pikema aja peale,? märkis ta.
    Jõgi kinnitas samuti viimasel ajal aset leidnud pingelangust suhtlemisel teede- ja sideministeeriumiga: ?Arvan küll, et oleme selgeks saanud selle, et istume ühes paadis ning reisijaid tuleb vedada. Praegusel hetkel on riik mõistnud seda probleemistikku.?
    Varsti tõenäoliselt rakenduva indekseerimissüsteemi alusel arvutatava toetussummade maksmise variantide ? kas tagantjärele või siis jooksvalt ? osas Jõgil eelistusi polnud. ?Vahet pole,? ütles ta. ?Peaasi, et saaks selgeks, millele rajada oma arvutused.?
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.