• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,31
  • DOW 300,62%44 367,06
  • Nasdaq −0,46%20 275,3
  • FTSE 1000,11%8 770,97
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,58
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,31
  • DOW 300,62%44 367,06
  • Nasdaq −0,46%20 275,3
  • FTSE 1000,11%8 770,97
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,58
  • 28.11.01, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Õnnetused testivad

Parvlaeva Estonia hukkumine andis märku sellest, et Läänemerel seilavad laevad ei taga turvalist meresõitu. See, et vöörivisiirid avamerelaineile vastu ei pea, oli teada juba ennegi, kuid otsused suurteks tehnilisteks muudatusteks tehti alles siis, kui Estonia oli hukkunud. Reede õhtul Hiiumaal toimunud lennuõnnetus testis Hiiumaa päästeteenistuse ja meditsiinisüsteemi vastupidavust.
?Paneks hindeks viie, miinusega,? vahendas maavanem Hannes Maasel Hiiumaa kriisikomisjoni otsust. Aga juba praegu on selge, et päästevahendeid pole Hiiumaal siiski piisavalt. Mis siis saanuks, kui lennuk oleks maandunud mere poolt, seda mõtet pole praegu keegi nõus vist edasi arutamagi. Hiiumaa päästeteenistuse direktor Hannes Aasma sõnul oli õnnetusõhtul tõsine sidetakistuse oht. Vaja oleks, et nii arstidel, päästeteenistujail kui ka politseil oleks raadiojaamu, mis töötavad ühisel hädaabinumbril. Reedel oli mobiilikõ-nesid õnnetuspaiga lähistel nii palju, et võrk ummistus. Suur õnn oli Aasma sõnul seegi, et seni pole päästeteenistuse dispet?erteenistust saarelt veel ära viidud. Kahe aasta pärast peaks ühine dispet?erteenistus olema aga Pärnus. Kuidas koordineeriks pärnakas Palade õnnetuse päästetöid?
Veel mõni aeg tagasi räägiti tõsimeeli Hiiumaa haigla likvideerimisest. Hiiumaa naised sünnitaksid Haapsalus, meie haigeid aga ravitaks Tallinnas. Liiklusvahendiks pakutakse sellistes kavades kopterit. Kiireim viis liikumiseks. Aga nagu näitas lennuõnnetuse õhtu, saabub abi Tallinnast mitte vähem kui pooleteise tunniga. Abivajaja saaks operatsioonilauale seega parimal juhul kolme tunni jooksul.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Mida hiidlased praegu Eesti riigilt ootavad? Et jäetaks küündimatud arutelud haigla likvideerimise teemal. Et Hiiumaa saaks varustatud hädatarvilike merepäästevahenditega. Et Hiiumaale jäks edaspidigi oma dispet?ertee-nistus. Seega, et hiidlane ja meie külalised tunneks end turvaliselt. Lennuõnnetus näitas, et tuleme toime.
Autor: Urmas Lauri

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele