• OMX Baltic1,52%298
  • OMX Riga0,02%868,54
  • OMX Tallinn1,95%1 877,9
  • OMX Vilnius0,37%1 147,82
  • S&P 500−0,53%6 051,19
  • DOW 30−0,66%44 454,14
  • Nasdaq −0,9%19 614,06
  • FTSE 100−0,31%8 700,53
  • Nikkei 225−0,72%38 787,02
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%100,22
  • OMX Baltic1,52%298
  • OMX Riga0,02%868,54
  • OMX Tallinn1,95%1 877,9
  • OMX Vilnius0,37%1 147,82
  • S&P 500−0,53%6 051,19
  • DOW 30−0,66%44 454,14
  • Nasdaq −0,9%19 614,06
  • FTSE 100−0,31%8 700,53
  • Nikkei 225−0,72%38 787,02
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%100,22
  • 03.01.02, 14:12
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

BLRT Grupp remondib Viking Line reisiparvlaeva

Neljapäeval tuli BLRT Grupi laevaremonditehasesse remonti Viking Line reisiparvlaev Ålandsfärjan. See on esimene kord, kui Skandinaaviamaade üks suuremaid laevakompaniisid saatis oma reisiparvlaeva Tallinnasse remonti, teatas ettevõte.
Kuu aega kestva remondi kõige tähtsam töö on laeva ahtriosa ümberehitus, mille käigus paigaldatakse aluse püstivust suurendavad metallist konstruktsioonid ehk sponsoonid. Ålandsfärjan läheb dokki reedel.
85 tonni kaaluvate sponsoonide valmistamiseks, kohaletoimetamiseks ja paigaldamiseks sõlmis BLRT Grupp alltöövõtulepingu Viiburi laevaehitustehasega. Sponsoonid saabusid Koplisse vana aasta viimastel päevadel, praegu on need värvimisel.
Parvlaeva kere puhastus- ja värvimistööd teeb BLRT Gruppi kuuluv firma Baltic Premator, mis tegi samasugused tööd Tallinnas remondis olnud Soome jäämurdjal Otso ning Silja Line parvlaeval Sea Wind. Seekord on olukord tehniliselt tunduvalt keerulisem, sest laeva kere tuleb inertvärviga katta talvetingimustes, metalli temperatuur peab aga sama ajal olema vähemalt +5 kraadi.
Laevas tehakse ka sisemisi remonditöid. Lepingu ettevalmistamise käigus pakkus tellija välja interjööri uuendamise laeva restoranis, baaris ja tax free kaupluses. Nende tööde tegemiseks sõlmis BLRT Grupp alltöövõtulepingu Eesti firmaga Lindal Private, mis valmistab restoranide ja baaride sisustust Soomes ehitatavatele suurtele kruiisilaevadele ning toodab unikaalset mööblit tellija erisoovide järgi.
1972.aastal ehitatud Ålandsfärjan on 104,6 meetrit pikk, 18,9 meetrit lai, arendab kiirust kuni 17 sõlme ning võtab pardale 1000 reisijat ja 185 sõiduautot või 19 raskeveokit.Laev sõidab liinil Maarianhamina-Kapellskär.
2001.aasta 10.detsembrist on Balti Laevaremonditehase ASi uus nimi BLRT Grupp AS.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 31.01.25, 10:00
Iduettevõtja: Eestis algab uus võbelus
Julgus kihutas sektori lapsekingadest kiirelt kõrgustesse
VentureWave Capitali partner Kaidi Ruusalepp ennustab Eestile lähiaastateks kolme trendi, mis märgivad uue võbeluse faasi. Algab start-up-kevad. Ka Soraineni partner Toomas Prangli näeb idusektori turu elavnemist läbi kahe trendi.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele