• OMX Baltic0,35%301,06
  • OMX Riga−0,05%892,51
  • OMX Tallinn0,66%2 082,41
  • OMX Vilnius0,36%1 206,79
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,25%8 801,36
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,99
  • OMX Baltic0,35%301,06
  • OMX Riga−0,05%892,51
  • OMX Tallinn0,66%2 082,41
  • OMX Vilnius0,36%1 206,79
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,25%8 801,36
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,99
  • 03.01.02, 14:12
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

BLRT Grupp remondib Viking Line reisiparvlaeva

Neljapäeval tuli BLRT Grupi laevaremonditehasesse remonti Viking Line reisiparvlaev Ålandsfärjan. See on esimene kord, kui Skandinaaviamaade üks suuremaid laevakompaniisid saatis oma reisiparvlaeva Tallinnasse remonti, teatas ettevõte.
Kuu aega kestva remondi kõige tähtsam töö on laeva ahtriosa ümberehitus, mille käigus paigaldatakse aluse püstivust suurendavad metallist konstruktsioonid ehk sponsoonid. Ålandsfärjan läheb dokki reedel.
85 tonni kaaluvate sponsoonide valmistamiseks, kohaletoimetamiseks ja paigaldamiseks sõlmis BLRT Grupp alltöövõtulepingu Viiburi laevaehitustehasega. Sponsoonid saabusid Koplisse vana aasta viimastel päevadel, praegu on need värvimisel.
Parvlaeva kere puhastus- ja värvimistööd teeb BLRT Gruppi kuuluv firma Baltic Premator, mis tegi samasugused tööd Tallinnas remondis olnud Soome jäämurdjal Otso ning Silja Line parvlaeval Sea Wind. Seekord on olukord tehniliselt tunduvalt keerulisem, sest laeva kere tuleb inertvärviga katta talvetingimustes, metalli temperatuur peab aga sama ajal olema vähemalt +5 kraadi.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Laevas tehakse ka sisemisi remonditöid. Lepingu ettevalmistamise käigus pakkus tellija välja interjööri uuendamise laeva restoranis, baaris ja tax free kaupluses. Nende tööde tegemiseks sõlmis BLRT Grupp alltöövõtulepingu Eesti firmaga Lindal Private, mis valmistab restoranide ja baaride sisustust Soomes ehitatavatele suurtele kruiisilaevadele ning toodab unikaalset mööblit tellija erisoovide järgi.
1972.aastal ehitatud Ålandsfärjan on 104,6 meetrit pikk, 18,9 meetrit lai, arendab kiirust kuni 17 sõlme ning võtab pardale 1000 reisijat ja 185 sõiduautot või 19 raskeveokit.Laev sõidab liinil Maarianhamina-Kapellskär.
2001.aasta 10.detsembrist on Balti Laevaremonditehase ASi uus nimi BLRT Grupp AS.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 22 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele