Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
ETV müüb Eurovisioni reklaamisekundid oksjonil
Esmakordselt Eesti ajaloos müüb Eesti Televisioon Eurovisioni lauluvõistluse finaalkontserdi teleülekandesse reklaami läbi internetipõhise oksjonikeskkonna www.osta.ee, teatas ETV.
22.-27. aprillini toimuval reklaamioksjonil müüb Eesti Televisioon ühtekokku 665 reklaamisekundit. Reklaamisekundi alghind on 650 krooni. Oksjonil osalemiseks tuleb Eesti Televisiooniga sõlmida vastav leping. Samuti saab oksjonile pakkumisi teha läbi ETV lepinguliste meediaagentuuride.
ETV reklaamidirektor Rivo Saarna sõnul on arvestades Eurovisioni finaalkontserdi ülisuurt vaatajate hulka reklaamisekundite alghind reklaamiandjale väga soodne.
'Prognoosime, et Eurovisioni teleülekande vaatamise osakaal tõuseb 45%-50% kogu auditooriumist, mis tähendab, et teleülekannet jälgib vähemalt 550 000 televaatajat,' ütles Saarna. 'Panime alghinna teadlikult madalama ning loomulikult me eeldame, et hind tõuseb.'
Rivo Saarna sõnul sõltub reklaamisekundi hind auditooriumi suurusest ja ülekande kaalukusest või erilisusest.
'Kuna Eurovisioni lauluvõistluse teleülekanne kogub telerite ette prognoositavalt rekordarvu televaatajaid ning lauluvõistluse teleülekande reklaamimaht on Euroopa Ringhäälingute Liidu poolt täpselt piiratud, peame õigeks, et reklaamsekundi hinna määrab turg,' sõnas Saarna.
'See on ka omamoodi eksperiment, mis peaks näitama telereklaamituru maksimaalse hinnataseme Eestis', sõnas Saarna. 'Muidugi on kõik suhteline, sest näiteks käesoleva aasta Oscarite tseremoonial oli telereklaami hind ajalehe Vedomosti andmetel 700 000 krooni sekund. 30 sekundilise klipi eest tuli reklaamiandjal USA-s välja käija 1,2 miljonit dollarit.
Euroopas ei ole telereklaamioksjonid uudiseks ja toimivad edukalt juba aastaid. Näiteks Austria avalik-õiguslik ringhääling ORF müüs edukalt reklaami ülipopulaarse sarja 'Big Brother' juurde läbi internetipõhise müügiprogrammi.