Võrreldes paari aasta taguste tulevikuennustustega ei ole internetireklaami kasv olnud eeldatust eriti aeglasem.
Juhtivad Eesti internetirek-laamispetsialistid eeldasid ülikiiret kasvu, mille puhul inter-netireklaami maht oleks kahekordistunud iga järgneva aastaga. Nüüdseks on selge, et imet ei sündinud. Seda peamiselt reklaamiagentuuride konservatiivsuse ning piisava know how puudumise tõttu. Price-waterhouse Coopers ja Internet Advertising Bureau (IAB) prognoosivad aastaks 2005 kahekordset interneti reklaamimahtude kasvu.
Jälgides erinevate uuringufirmade analüüse, on selge, et internetireklaam jätkab kasvamist mitmel järgneval aastal. 90% maailma juhtivatest turu-uurijatest väidab, et virtuaalse reklaami kasv on jätkuv.
Sellele väitele lisab kindlust ülemaailmne internetika-sutajate juurdekasv, mis kaasab kõrgema sissetulekuga elanikkonnakihte. Nemad on valmis veetma internetis rohkem aega ning samahästi kulutama seal ka rohkem raha. Paljudel neist on internetti pääsuks püsiühendus, mis võimaldab suuremat interaktiivsust ja uusi reklaamivõimalusi just rich media valdkonnas.
Mida rohkem inimesi online?is on, seda rohkem raha internetis kulutatakse. Inter-netikasutaja, kellel on kiire internetiühendus, teenib 63% rohkem kui aeglase ühendusega inimene, veedab internetis nädalas 83% rohkem tunde ning sooritab interneti vahendusel ca 80% rohkem oste. Seega on kiire ühendus väga tähtis nii kasutajatele kui ka kogu e-ärile.
Üks pikka aega õhus olnud probleem turundajate jaoks internetireklaami ostul on ühtsete mõõtmisstandardite puudumine. Viimastel aastatel on IAB selle probleemiga väga tõsiselt tegelenud, kaasates väga paljusid kompaniisid nii reklaami kui ka uuringute valdkonnast. Kõik ühel eesmärgil, et oleksid selged piirjooned, näitajad, mis hõlbustaksid reklaamijatel internetti reklaami osta.
Uued standardid identifitseerivad ja defineerivad viis võtmetähtsusega mõõdikut hindamisprotsessis, suurendades koostööd ostjate, müüjate, reklaamiagentuuride, meediaagentuuride ja veebisaitide omanike vahel. Igaüks mõõtis asju erinevalt, tegemata midagi valesti. Nüüd on veebisaidid, reklaamijad ja agentuurid ühel arusaamal. Standardid, mis välja töötati, baseeruvad Pricewaterhouse Coopersi analüüsil, kuhu kaasati maailma suurimad internetifirmad ? America Online, Yahoo ja Forbes.com.
Interneti kasutajaid maailmas miljonites
Püsiühenduse mõju interneti kasutamisele
Autor: Toomas Eelrand