Arvutitootja Hewlett-Packard teatas eile uuest toodangukataloogist, mis saadetakse 2 miljonile väike- ja keskmise suurusega ärikliendile.
Majanduslehe Financial Times sõnul on see arvutite- ja printerite tootja katse juurutada klientidele otsemüüki. Traditsiooniliselt on H-P oma toodangut müünud, välja arvatud kõige suurematele korporatiivklientidele, edasimüüjate vahendusel. Viimased on mures, sest uus kataloog ja otsemüügi programm võib vähendada nende tulusid.
Hewlett-Packardit on uuele strateegiale üleminekule sundinud Dell, kes tänu oma otsemüügi strateegiale ja väikeste kuludega tootmisele on jäänud kasumit tootvaks ettevõtteks, samal ajal kui konkureerivad arvutitootjad on raskustes.
H-P sõnul pakub uus kvartalikataloog keskmistele ja väikestele ettevõtetele arvuteid, servereid, printereid ja muid tehnoloogiatooteid konkurentsivõimeliste hindadega. Kliendid võivad osta kataloogis pakutavat toodangut nii edasimüüja kaudu, kui ka otse interneti või telefoni teel.
Hewlett-Packardi <GR#US.HPQ> aktsia hind langes eile New Yorgi börsil 5,29 protsenti 13,60 dollarini.