Page Not Found

  • OMX Baltic−0,75%300,14
  • OMX Riga0,37%890,14
  • OMX Tallinn−0,46%2 057,53
  • OMX Vilnius0,36%1 196,88
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 1000,45%8 831,07
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,38
  • OMX Baltic−0,75%300,14
  • OMX Riga0,37%890,14
  • OMX Tallinn−0,46%2 057,53
  • OMX Vilnius0,36%1 196,88
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 1000,45%8 831,07
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,38
  • 15.10.02, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eduka bännerreklaami saladus peitub eeltöös

Enne bännerreklaamile raha kulutamist tehke kõik, et muuta oma veebileht huvitavaks, informatiivseks, ilusaks ja vajalikuks. Reklaamitav toode, teenus või sündmus peab olema veebis hästi välja toodud. Mõelge ka sellele, kas uus külastaja tuleks teie veebi tagasi. Nüüd mõned olulisemad punktid enne, kui hakkate internetti reklaamikanalina kasutama.
Kellele te soovite reklaami teha? Internetis on head võimalused reklaami väga täpselt suunata, kuigi Eesti veebikeskkonnad seda ei paku. Reklaamiturul on siiski mõned kitsamale sihtrühmale suunatud portaalide osad (woman.delfi.ee), kuhu saab eraldi reklaami osta. Sihtrühma teadmine on väga oluline bänneri sõnumi ja kujunduse loomisel.
Edasi otsustage reklaami eesmärk. Kas on vaja inimesi iga hinna eest veebilehele meelitada või on mõttekam lihtsalt sõnumit edasi anda ja leppida madala CTRiga (click through rate ehk klikkimise protsent bänneri näitamiste arvust)? Ideaaljuhul saab ühitada kõrge klikkimise protsendi ja sõnumi edasiandmise, kuid enamasti mitte. Soovitatav on kindlustada, et bänner edastaks mingit sõnumit, sest kõrget CTRi on raske saavutada.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Veebiekspert Jeremy Lockhorn rõhutab, et oluline pole mitte CTR, vaid see, mida külastaja kodulehel teeb. Veebilehele meelitatud külastaja võib sealt huvi puudusel kohe lahkuda (eriti kui kasutada tema sinnameelitamiseks nn trikibännereid). Seega on vajalik täpne kodulehekülje statistika: kaua külastaja kodulehel viibis, mitu lehekülge vaatas, kas ostis, kas tuli tagasi.
Interneti alguspäevil oli CTR 100%. Nüüd räägitakse bänneri mittenägemisest (banner blindness) ehk kasutajad ignoreerivad bännereid. Normaalseks CTRiks peetakse kõigest 0,1?1%. Kui arvestada piisavalt kõrget tuhande bänneri näitamise hinda (CPM ehk cost per thousand impressions), siis on bänneritega veebi külastatavuse suurendamine suhteliselt lootusetu üritus. Kuid reklaamikeskkonnad väidavad, et bännerreklaam on tõhus brändi toetamiseks (sõnumi edasiandmiseks).
Hea tulemuse annab piisavalt suur hulk reklaami. Mõni tuhat krooni on ilmselgelt vähe, samas on enam kui 30 000kroonine kulutus väikefirma jaoks enamasti põhjendamatu. Reklaamiraha vähesuse võib tasakaalustada bänneri ülihea sõnum ja atraktiivne disain. Bännerite hinnad ulatuvad paarisajast kroonist paari tuhande kroonini.
Võimendusefekti saavutamiseks kasutage ühe kampaania raames mitut kanalit (raadio, välireklaam, TV). Mõni asjatundja arvab, et bännerreklaam on edukas vaid mõnes muus kanalis (nt TV) esinevat reklaami toetava reklaamina. Veeb on tõhus vahend rohkema info pakkumiseks ja koheseks müügiks, kuid ei sobi iseseisvaks brändinguks.
Enne veebifirmasse minekut mõelge läbi kolm eelnevat punkti. Selle info alusel saab veebitegija anda teile kiiremini head nõu. Ühiselt saate otsustada, mis keskkonda reklaami tellida, kui palju ja milliseid bännereid teha jms.
Kui teie klient on Tallinnas, ei tasu tellida reklaami Postimehe veebi Tartu sektsiooni, pigem EPLi veebilehele. Naisteajakirjal on mõttekam tellida reklaami woman.delfi.ee-st kui portaalist auto24.ee .
Reklaamipindu tasub varakult broneerida, et kindlustada koht just teile sobivaks ajaks. Reklaamiagentuur oskab nõu anda, kui tihti ja kaua bännerit näidata.
Igal juhul peab bänner olema atraktiivne, et silma hakata ja ? mis veelgi raskem ? panna endal klikkima. Ülearu vilkuvatest bänneritest hoitakse eemale. Ärge alahinnake bänneri ega veebi linkide sõnastust. Sõnastus mõjutab külastaja liikumist veebis ja otseselt müüki. Näiteks kui uue toote juures olev link go! (mine!) vahetati välja lingiga buy now! (osta nüüd!), langes müük tunduvalt. Samamoodi võib veidi teistsugune bänneri sõnastus imesid teha. Testige kujundusi ja sõnastusi.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Jälgige jooksvalt bänneri populaarsust. Reklaamikeskkonnad annavad ligipääsu bänneri statistikale. Kui eesmärk on kõrge CTR, aga see on alla 0,1%, vahetage bänner kiiresti välja. Tõhus abimees on ka kodulehekülje statistika: mida veebilehel tehakse, kas esilehest edasi minnakse.
Internetis reklaamijad peavad leiutama üha uusi viise, et kasutajate tähelepanu võita.
Kuidas saavutada kõrge CTR ja kuidas toetada brändi?
Eesmärk: kõrge CTR
Vision disainis Reformierakonnale 120×300 mõõdus bänneri sõnumiga ?Avalikustamata pildid, 500 fotot, mida Sa näinud pole?. CTR oli 1,98% (keskkonnas Ilm.ee). Bänner tekitas uudishimu ja intriigi, samas mõjus usaldusväärselt rahulikes toonides kujundus.
Postimehe veebis oli samaks reklaamiks kasutada imeväike 120×31 mõõdus bänner, kuhu mahtus ära ainult staatiline tekst ?Avaldamata fotod?. Ka reklaami hind oli bänneri väiksust ja peidetud asukohta arvestades madal. CTRiks kujunes 0,12%, ent Postimehe esilehel oli vaatamisi stabiilselt üle 100 000 korra päevas. Vaadates hinda ja klikkide absoluutarvu, selgus, et see oli parima tasuvusega bänner.
Eesmärk: anda edasi sõnumit
Teises etapis anti edasi sõnumit bänneriga ?Säravalt arenev linn, Reformierakond Tartus?. Eesmärk oli tutvustada Reformierakonna hüüdlauset Tartus. CTR kukkus ca 0,7% peale. Siiski suhteliselt hea näitaja on põhjendatav sellega, et bänneril vaheldusid fotod: Jaani kirik, ?Suudlevad tudengid? ja ilus neiu. Inimestele meeldib internetis pilte vaadata.
Autor: Sven Illing

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 27 p 20 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele