Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tallinn jättis reklaamimääruse vastu võtmata
?Linna tähtsate ametiisikute vahel pole üksmeelt,? ütles abilinnapea Rein Lang. Ta lisas, et võitlemas on palju suuri firmasid ja huvigruppe. ?See protsess läheb kirglikult kuni viimase haamrilöögini volikogus.?
Uus reklaamimäärus kaotaks reklaamimaksu ehitistel välja pandud firmalogodelt, kuid tõstaks reklaamimaksu ja kehtestaks rendi linnatänavale püstitatud reklaami eest. Uued maksud ei puuduta Tallinna suurimat reklaamimaksu maksjat, välireklaami firmat Unicom.
?Tõepoolest, reklaamimäärus ei puuduta Unicomi oluliselt ja see on viga,? ütles reformierakondlasest abilinnapea Rein Lang.
Vahetult enne valimisi avaldas Keskerakond Unicomi bussipeatustes erakonna reklaami tasuta. Plakatitel oli Keskerakonna logo ja valimislubadus.
Arve keskerakondlikke linnaosade vanemaid tutvustavate plakatite trükkimise eest läks Keskerakonna valimiskampaania kujundanud reklaamibüroosse Idea.
Tänu seitsme linnaosaga sõlmitud lepingutele sai Unicom Tallinnas monopoliks. Samas ei pea linn taoliste õiguste andmiseks korraldama riigihanke konkurssi.
Riigihange tuleb teha rohkem kui 100 000 krooni maksva teenuse või asja ostmiseks.
Ainuke mitterahaline väärtus, milleks peaks konkursi korraldama on ehituskontsessioon.
Linnaosade ja Unicomi vahel sõlmitud lepingute tulemusel raha ei liigu. Unicom paigaldab bussioote paviljonid ja linn vastukaaluks ei küsi ettevõttelt reklaami- ja maamaksu.
Tallinna linn ootab käesoleval aastal 21 miljonit krooni laekumist reklaamimaksust, sellest ligikaudu poole maksavad ettevõtjad oma logo eksponeerimise eest ehitise fassaadil.
Uus reklaamimääruse eelnõu vabastab maksust ehitise sees paikneva ettevõtja logo eksponeerimise eest ehitisel.
Samuti on maksuvaba teave ehitises asuva ettevõtte liigi kohta, et kas tegemist on poe, restorani või pubiga ja info pakutavate toitude kohta.
Kaupmeest ei vabastata maksust, kui ta tutvustab väljaspool siseruume kaubagruppe ja hindu, erandiks on toitlustusäri.
Kui seni pidi välireklaame kooskõlastama linnaosade valitsustega, siis uue reklaamimääruse kohaselt läheb otsustusõigus linnavalitsusele. ?Tänane süsteem ei ole läbipaistev,? ütles abilinnapea Rein Lang.
Tuleval nädalal arutavad uut määrust linnavalitsuse ametnikud koos linnaosade valitsuste töötajatega.
Uus määrus peaks hakkama kehtima tuleva aasta 1. jaanuarist.