• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Valgusfiltrid ? kodu kujundaja abivahend

    Kaasajal, kus juba igas teises kodus on kasutusel valgustid, millede valgusallikateks on halogeenlambid, puutume üha sagedamini kokku ka seda tüüpi valgusallikate halbade külgedega.
    Nendeks on valguse liialt suur intensiivsus ? on ju enamik kodus kasutatavatest halogeenlampidest suundvalgustites. Aga ka valguse liialt terav ja pimestav iseloom, ka liigne ühetoonilisus. Sisekujundajad nimetavad halogeenlambi valgust tihti lamedaks ja üheülbaliseks ja neil on ka tihti õigus.
    Samas paistavad halogeenvalguses kõik värvid praktiliselt samasugused kui naturaalses päikesevalguses. Ka on valguse kindlapiirilisel suunamisel tihti möödapääsmatu vajadus. Mida teha, et neid negatiivseid omadusi pisutki pehmendada?
    Appi tulevad valgusfiltrid, mis ei ole ainult meelelahutus-asutustesse sobiv lisand, vaid oskusliku kasutamise korral hea abivahend kodu kujundamisel.
    Erinevat tüüpi filtreid toodavad mitmed valgustitootjad. Tuntumad neist on vahest ehk firmad Targetti, Hoffmeister, ERCO, Reggiani ja Paulmann. Enamasti aga kipub olema nii, et konkreetse firma filtreid saab kasutada vaid ka sama firma valgustitel.
    Meeldivaks erandiks on siin aga firmad Paulmann ja Targetti. Nende toodetud filtreid saab paigaldada mistahes tootjafirma valgustitesse, mis kasutavad vaid tüüpilisi reflektoriga halogeenlampe.
    Näitena toodud Targetti toodab nelja sorti valgusfiltreid: värvifiltrid, valguse tooni korrigeerivad filtrid, ultraviolett ehk UV-filtrid, hajutavad ja suunavad filtrid.
    Värvifiltrid on kromaatilised ehk kaetud kihiga, mis laseb filtrist läbi ainult valitud värvitooni ja peegeldab teised toonid tagasi. Tulemuseks on puhtam, intensiivsem värvitoon võrreldes hariliku, värvilisest klaasist filtriga. Ka ei tuhmu ajapikku filtri värvi toon, st filtri toon jääb kogu kasutusajaks muutumatuks.
    Viimastel aastatel on iseäranis populaarseks muutunud suured, u 10cm läbimõõduga nn QRB-tüüpi halogeenlampidega valgustid. Targetti värvifiltrid sobivad tõepoolest kõigi tootjate valgustitesse, eelduseks on vaid u1 cm vaba ruumi valgusallika ees. Filtri kinnitus on lihtne ? komplektis leidub eriline klamber, mis hoiab teda valgusallika küljes kinni.
    Valguse tooni korrigeerivad ehk korrektuurifiltrid on mõeldud haliidlambi valguse värvitooni korrigeerimiseks ja seetõttu kodudes kasutamine raskendatud.
    Ultraviolett- ehk UV-filtrid. Kunstvalguses sisalduv UV kiirgus võib olla kahjulik inimestele, kes viibivad pidevalt samas ruumis ja esemetele, mida valgustatakse tugeva lisavalgusega ? maalid pragunevad, kangad võivad pleekuda. UV-filter seevastu välistab kahjuliku kiirguse mõju.
    Hajutavad filtreid on kahte sorti. Valguslaiku hajutavat filtrit kasutatakse halogeenlambi valguslaigu pehmendamiseks. Vajalik on ta eelkõige siis, kui valguslaik on häirivalt konkreetne ja järsu servaga.
    Horisontaal- või vertikaalfiltrit kasutatakse valguslaigu kuju ovaalseks muutmiseks. Filtrit keerates saab muuta ovaali suunda ka horisontaalseks või vertikaalseks, sellest ka filtri keeruline nimi. See filter annab parima efekti kitsakiireliste valgusallikate kasutamisel.
    Autor: Priit Prass
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Urmas Villmann: parim reklaamikanal on Lasnamäe kanal
Telereklaami eest saab minna kööki võileiba tegema, digireklaami vastu aitab AdBlock, autos kõlavast tüütust raadioreklaamist päästab üks nupuvajutus. Aga välireklaami eest on raske põgeneda, kirjutab loovagentuuri Kontuur Leo Burnett loovjuht, partner ja juhatuse liige Urmas Villmann Äripäeva teemaveebis Bestmarketing.ee.
Telereklaami eest saab minna kööki võileiba tegema, digireklaami vastu aitab AdBlock, autos kõlavast tüütust raadioreklaamist päästab üks nupuvajutus. Aga välireklaami eest on raske põgeneda, kirjutab loovagentuuri Kontuur Leo Burnett loovjuht, partner ja juhatuse liige Urmas Villmann Äripäeva teemaveebis Bestmarketing.ee.
PayPal lükkas Pinteresti ostujutud ümber
PayPal teatas, et vastupidiselt kuulujuttudele ei plaani ta osta sotsiaalmeediaettevõtet Pinterest.
PayPal teatas, et vastupidiselt kuulujuttudele ei plaani ta osta sotsiaalmeediaettevõtet Pinterest.
Raadiohommikus: aina uusi turge vallutav Eesti pank
Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis käsitletakse teemasid finantsmaailmast hambaravini.
Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis käsitletakse teemasid finantsmaailmast hambaravini.
Alexela haagisetootja töötab tarnekriisi tõttu noateral
Pärast koroonakriisi paarinädalast kukkumist hakkas Alexela gruppi kuuluva Bestneti haagiseäri püstloodis üles minema. Suure kasvu kõrval on kerkinud aga järgmine probleem – tervisekriis kasvas üle tarnekriisiks, mis on korduvalt seadnud ohtu tehase töö.
Pärast koroonakriisi paarinädalast kukkumist hakkas Alexela gruppi kuuluva Bestneti haagiseäri püstloodis üles minema. Suure kasvu kõrval on kerkinud aga järgmine probleem – tervisekriis kasvas üle tarnekriisiks, mis on korduvalt seadnud ohtu tehase töö.