Tõnu Tramm • 19. detsember 2002 kell 22:00

Autofirmad pakuvad klientidele tasuta internetti

?Tasuta raadiovõrgu pakkumise puhul ei ole tegemist mitte niivõrd ootamatult pähekaranud idee, kui reaalse vajadusega. Omades klientide poole klaasseinaga kabinetti, näen ma tihti, millega kliendid teeninduse ooteperioodil tegelevad. Paljud neist võtavad välja sülearvuti ja mobiiltelefoni ning hakkavad meie kohvikunurgas ajama oma igapäevaseid tööülesandeid. Omades eesmärki muuta kliendi olukord võimalikult mugavaks, saigi üle mindud traadita internetile, mis on kliendile oluliselt odavam, kui mobiilside,? selgitas AS Saksa Auto reklaamijuht Reigo Kuivjõgi, miks nende firma selle aasta novembrist raadiovõrgule üle läks. Tänaseks leidub vähemalt igal nädalal paar klienti, kes seda võimalus aktiivselt kasutab ja nende arv suureneb pidevalt.

Kokku on selliseid firmasid juba kolm: Mercedeseid müüv AS MB Autokeskus, Volkswageneid müüv AS Saksa Auto ning äsja uue salongi avanud Mazdade müüja AS Esma Auto. ?Kui me uut salongi ehitasime, siis tuli Uninet välja ideega, et miks mitte võtta kogu majas kasutusele traadita internet. Kui paljud nimekad hotellid ja söögikohad oimavad juba sellist lisaväärtust, siis miks mitte pakkuda seda võimalust ka autoesinduses,? lausus AS Esma Auto müügidirektor Hindrek Männik.

Tema sõnul on üks asi võimalus olla kliendile meelepärane, teine asi on aga ka kogu töö mugavam organiseerimine. Sülearvutiga võib kogu majas ringi liikuda, käia koosolekutel jne.

Sellise süsteemi tulevikus ei kahtle ükski automüüja. ?Oleme selles enam kui kindlad. Sellel süsteemil on Eestis tugev tulevik. Miks? Sest see on mugav,? lausus Männik.

Sama meelt on ka traadita andmeside pakkuja, wifi.ee toimetaja Veljo Haaamer, kelle sõnul on interneti kasutamine raadiolainetena eetris Eesti elanikkonna seas väga positiivse vastuvõtu. ?Viimase 10 kuuga on levialade arv kümnekordistunud, ehk 7 avaliku teenindusettevõtte asemel pakub seda teenust juba 70 ettevõtet. Kasutajaid on siiski veel alla 1000, mis tuleneb eeskätt sülearvuti kõrgest hinnast, kuid kasutajate arv kasvab jõudsasti,? lausus Haamer.

Tema hinnangul loob kindlustunde teadmine, et alates 2003. aastast sisaldavad WiFi andmesidemoodulit enamiku juhtivate firmade kaasaskantavad arvutid ja peagi pole teisiti enam üldse võimalik. ?Maailmapraktika alusel kasvab levialade arv 2 korda iga aastaga, väikeriikides on aga areng palju kiirem,? lausus Haamer ja lisas, et traadita võrgud on standardiseerituna massiliselt levinud Jaapanis, Koreas, Taiwanis, USA-s, Kanadas ja Inglismaal, Prantsusmaal, Saksamaal, Hollandis, ehk juhtivates tööstusriikides. Ka Eestis on see süsteem leidnud kasutust eelnimetatud suurriikidega võrdsel tasemel. ?Internet kui XXI sajandi ?elekter? on eduka müügitegevuse kindlaks koostisosaks ja WiFi on abivahend mis teeb selle kasutamise mugavaks,? lausus Haamer.

Hetkel kuum