• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,75
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,75
  • 29.01.03, 08:14
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: Eesti pesupulber lööb välismaistelt ostjaid üle

Mullu augustis Tartu Flora tehasest tulnud Mayeri pesupulber on võitnud Eesti perenaiste poolehoiu.
Flora juhatuse liikme Peeter Laursoni sõnul oli Flora pesupulbrite osatähtsus Eesti pesupulbriturul enne Mayeri kaubamärgi turuletoomist alla ühe protsendi, vähem kui poole aastaga on see aga turu-uuringute andmetel kasvanud üle kümne korra ehk 10-12 protsendini.
«Selline turuosa kasv ei üllatanud meid,» ütles Laurson Postimehele. Mayeri edu põhjendas ta tarbijate eelistuste muutumisega: «Välistootjate pealetükkivate reklaamikampaaniate kiuste eelistavad inimesed osta varasemast rohkem kodumaiseid tooteid.»
Firma tänavused plaanid on aga veelgi ambitsioonikamad: aasta lõpuks peaks Eesti kauplustes müüdavast pesupulbrist viiendik olema Laursoni hinnangul toodetud Floras. Praegu on Eesti pesupulbrituru liider Flora andmetel Ariel 18-20 protsendiga.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Märtsis toob Flora turule pesupulbri kolmekilose perepaki, lähitulevikus kavatseb ettevõte hakata tootma ka vedelaid pesupesemisvahendeid.
Perepaki tootmise alustamiseks investeerib Flora pakendamisliinidesse 4 miljonit krooni. «Tahame perepakiga oma turuosa suurendada,» rääkis Laurson. «Ehkki praegu müüakse kaks kolmandikku pesupulbrist väikestes pakkides, kasvab perepakkide turuosa pidevalt.»
Mayeri kodukeemiasari on välja töötatud Flora laboris. Laursoni sõnul on firma esindajad käinud toodangu kvaliteedi parandamiseks kogemusi hankimas ka Rootsis. Viimase kahe aasta jooksul on ettevõtte omanikud investeerinud tootmise nüüdisajastamisse kümme miljonit krooni.
Praegu toodab Flora ka veneaegsete nimedega pesupulbrisorte, nagu näiteks Bembi, kuid järk-järgult kaovad vanad kaubamärgid Laursoni sõnul müügilt.
Flora toodangust kolmandik läheb Lätti, Leetu ja Soome. Laurson märkis, et tänavu kavatseb firma oma turuosa kasvatada eelkõige Lätis. Soomes on Flora klientideks pesupulbri tööstustarbijad. «Ründame juba praegu ka Rootsi ja Soome autokeemiaturge. Meil on õnnestunud jalg ukse vahele saada.»

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 13 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele