Mullu augustis Tartu Flora tehasest tulnud Mayeri pesupulber on võitnud Eesti perenaiste poolehoiu.
Flora juhatuse liikme Peeter Laursoni sõnul oli Flora pesupulbrite osatähtsus Eesti pesupulbriturul enne Mayeri kaubamärgi turuletoomist alla ühe protsendi, vähem kui poole aastaga on see aga turu-uuringute andmetel kasvanud üle kümne korra ehk 10-12 protsendini.
«Selline turuosa kasv ei üllatanud meid,» ütles Laurson Postimehele. Mayeri edu põhjendas ta tarbijate eelistuste muutumisega: «Välistootjate pealetükkivate reklaamikampaaniate kiuste eelistavad inimesed osta varasemast rohkem kodumaiseid tooteid.»
Firma tänavused plaanid on aga veelgi ambitsioonikamad: aasta lõpuks peaks Eesti kauplustes müüdavast pesupulbrist viiendik olema Laursoni hinnangul toodetud Floras. Praegu on Eesti pesupulbrituru liider Flora andmetel Ariel 18-20 protsendiga.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Märtsis toob Flora turule pesupulbri kolmekilose perepaki, lähitulevikus kavatseb ettevõte hakata tootma ka vedelaid pesupesemisvahendeid.
Perepaki tootmise alustamiseks investeerib Flora pakendamisliinidesse 4 miljonit krooni. «Tahame perepakiga oma turuosa suurendada,» rääkis Laurson. «Ehkki praegu müüakse kaks kolmandikku pesupulbrist väikestes pakkides, kasvab perepakkide turuosa pidevalt.»
Mayeri kodukeemiasari on välja töötatud Flora laboris. Laursoni sõnul on firma esindajad käinud toodangu kvaliteedi parandamiseks kogemusi hankimas ka Rootsis. Viimase kahe aasta jooksul on ettevõtte omanikud investeerinud tootmise nüüdisajastamisse kümme miljonit krooni.
Praegu toodab Flora ka veneaegsete nimedega pesupulbrisorte, nagu näiteks Bembi, kuid järk-järgult kaovad vanad kaubamärgid Laursoni sõnul müügilt.
Flora toodangust kolmandik läheb Lätti, Leetu ja Soome. Laurson märkis, et tänavu kavatseb firma oma turuosa kasvatada eelkõige Lätis. Soomes on Flora klientideks pesupulbri tööstustarbijad. «Ründame juba praegu ka Rootsi ja Soome autokeemiaturge. Meil on õnnestunud jalg ukse vahele saada.»