Raha paneb ka käed ja jalad käima, ütles finantskonverentsil üllatusesineja Valdo Randpere.
AS IBM Eesti juht Valdo Randpere ütles täna Pärnu finantskonverentsil, et sponsorluse motivaator on aidata spordiala, kujundada oma firma imagot ja rahuldada oma egot.
Randpere võttis kõigepealt vaatluse alla sponsorlepingud. Randpere ütles, et spordialadega seotud mittetulundusühingutele on kasulik annetada alla 250 000 krooni, sest sellest suurema summa puhul peab raha saaja hakkama käibemaksukohuslaseks.
Randpere ütles, et on naiivne arvata, et sponsorlus on lihtsalt heategevus. Raha antakse selleks, et midagi tagasi saada.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Randpere on jaganud spordialad sponsorluse koha pealt suurteks-väikesteks, kalliteks-odavateks, TV-sõbralikeks-vaenulikeks, puhasteks-mustadeks. Ta tõi kalli spordialana välja purjetamise.
?Kui lähete külma du?i alla, võtate 500krooniste paki ja hakkate rahatähti ükshaaval katki rebima. Väikesteks tükkideks. See on purjetamine.?
Odava spordiala näitena tõi ta korvpalli ja male.
?Ostsin ise lastele 96 krooni eest male, sain veel kabe ja doomino ka juurde.?
TV-sõbralikuks nimetas ta 100m jooksu, mis võtab ainult 10 sekundit, isegi aegluubis ei kesta see kauem kui 20 sekundit.
?Aga kujutage ette kümnevõistlust aegluubis,? rääkis Randpere. Kümnevõistlus pole tema sõnul TV-sõbralik, maailmas peavad seda TV seisukohalt kuninglikuks spordialaks ainult eestlased.
Randpere sõnul on miiniks sponsorluses kajastamine meedias. Kui IBM mõned aastad tagasi sponsoreeris Kadriorus tennisevõitlust IBM Open, siis ei mainitud kordagi meedia IBMi nime, ütles Randpere.
?Kui ma siis ajakirjaniku käest küsisin, milles asi, ütles ta: sa pole mulle maksnud,? rääkis Randpere. Niisamuti märkis ta, et ETV näitab Kristina ?migunist jätkuvalt vanu kaadreid Restori logoga, kuigi uus sponsor on juba Hansapank.
Hetkel kuum
“Tehti lihtsalt väga hea pakkumine.”
Artikkel jätkub pärast reklaami
Teise miinina tõi Randpere välja negatiivsed sündmused, näiteks dopingu tarvitamine, sportlase joobeseisund või autoõnnetus sportlasega. Kolmas miin on lepingu jätkumine, kuna tavaliselt tuleb juba sisse pandud rahale veel juurde panna, et lepingut võimalikult hästi ära kasutada. Näiteks teha klientidele üritusi seoses sponsoreeritava spordialaga.
Randpere soovitab sponsoritele kõigepealt defineerida sihtgrupp ja vastavalt sellele valida spordiala. Siis valida, kas toetada spordiliitu, võistkonda võik üksiksportlast. Edasi tuleb paika panna lepingu pikkus, tavaliselt tehakse 1-2 aastased lepingud. Tingimuste puhul soovitab Randpere läbi mõelda, mida tahetakse ja mida pakutakse. Kuidas saab portlast ära kasutada oma kriisikommunikatsioonis.
Valdo Randpere toetab ise tennisist Kaia Kanepit.