Stiiliraamat pole pelgalt vajalik ainult suurfirmadele vaid seda vajavad kõik ettevõtted.
Näiteks firma, kus ei ole eraldi turundustiimi: on turundusjuht, kes töötab nii agentuuridega, müügiinimestega, korraldab üritusi ja tegeleb partnerturundusega. Firmal on olemas väga hea logo, kuid seda ei ole arendatud erinevate vajaduste jaoks.
Korraga on vaja logo sobitada erinevatele taustadele veebi, siis välireklaamina valgusboksi jaoks, siis oleks vaja tellida bännereid seminarile. Ja hetkega tekib kümneid küsimusi ? mis värvidega teha logo põhja, sest partnerfirma ei ole nõus muutma oma reklaamvoldiku värve, kuidas peaks logo välja nägema valgusboksil, sest firma logo on sinine ja sama sinine on ka maja sein!? ?
Artikkel jätkub pärast reklaami
Sellisel puhul oleks hädavajalik koostada stiiliraamat, ja lasta seda kindlasti teha professionaalidel, ehk siis reklaamifirmal. Ei tohiks oma logo ära lörtsida valede värvikombinatsioonidega, samuti mõõtude ja paigutusega.
Suurematel firmadel on stiiliraamat reeglina olemas nii firma nime kui ka erinevate brändide kohta. Kas seda on vaja nii üksikasjalikult teha, sõltub firmast, aga firma logo kohta peaks see olemas olema küll kõigil firmadel.
Stiiliraamatud koostatakse, et säilitada brändi/logo algupära, tagamaks selle kasutuse erinevateks vajadusteks ja kindlustada selle äratuntavus.
Kuna stiiliraamat määrab ära logode ja brändide kasutuse, värvid, kasutamise koos teiste brändidega ja, et keegi ei hakkaks seda omavoliliselt muutma, et värvid oleks alati samad, logo font oleks õige, siis peab stiiliraamat olema hästi vormistatud. Iga erineva nõude juures peaks olema näidatud, kuidas konkreetne logo või selle detail peab olema vormistatud ning ka kuidas seda teha ei tohiks. Kui firma töötab paljude erinevate partneritega, on hea, kui see info oleks ka veebilehel väljas, vältimaks edaspidiseid arusaamatusi ja probleeme.
Priit Tamm, AS Standard müügi ja marketingidirektor
Standardi sai endale uue stiiliraamatu selle aasta alguses, mil uuenes ka kogu ettevõtte korporatiivne identiteet. Seega, oleme uut stiiliraamatut kasutanud juba pool aastat, kuid muidu on ettevõttel selle kasutamisel üle viie aasta pikkune kogemus. Uue stiiliraamatu loomise vajadus tulenes sellest, et firmas peab olema paigas ühtne korporatiivne identiteet ja stiiliraamat on just see instrument, mis seda tagada aitab. Kuna Standard uuendas möödunud aasta lõpus oma äristrateegia, oli vaja ka uut korporatiivset identiteeti, mis seda ka visuaalselt väljendaks. Stiiliraamat on asendamatu asi, kuna firma imago on paljuski kommunikatsioonipõhine ehk ühelt poolt piiritletud sortimendi ja müüdavate brändidega ning teiselt poolt firma enda kliendile suunatud identiteediga. Standardi uue korporatiivse identiteedi ja seega ka stiiliraamatu, töötas välja reklaamiagentuur TANK.
Hetkel kuum
Jaanus Mody: “Sisuliselt väljapressimine.”
Artikkel jätkub pärast reklaami
Arvan, et stiiliraamatust on abi igal ettevõttel, kes tahab turul edukas olla. Põhjus on lihtne ? see aitab ettevõttel alati teistest tegijatest eristuda ja anda klientidele edasi teatud äriideoloogiat väljendavat sõnumit. Näiteks meie sõnumiks klientidele on see, et Standard on sõbralik, innovaatline ja usaldusväärne.
Teiseks põhjuseks on see, et stiiliraamat aitab tohutult kokku hoida turundus-, müügiinimeste ja sekretäride aega.
Stiiliraamatus on vaja fikseerida: ? kasutamiseks nii print- kui elektroonilises formaadis ? logo värvide fikseerimine ? Microsofti logo on alati must logo valgel põhjal
1. Põhilogo
2. Värvid
või vastupidi. Kasutades värvilist logo, peavad olema kinnitatud logo värvid koos koodidega ja sellest lubatud kombinatsioonid ?ning hea on ka paari lausega p6hjendada, miks valik on just selline: Microsoftil on tootelogodes kasutusel 4 värvi: sinine, punane, kollane ja roheline, ja täpselt ara määratletud toonid:
Artikkel jätkub pärast reklaami
Toonides näiteks fotosid reklaamide jaoks firma värvides, peab säilima värvi algupära ning äratuntavus, erinevate värvide puhul värvipalett
? logo suuruse suhted peavad olema arusaadavad et ei tekiks väljavenitatud logosid ning samuti peab olema fikseeritud, milline on k6ige vaiksem suurus, millena logo v6ib esitada..
3. Logo suurus
4. Logo paigutuse määramiseks peaks arvestama järgmisega:?i märk?
- kas logo tohib paigutada diagonaalis või vertikaalis?- kas peab logoga kaasas olema ka nn. copyright
Artikkel jätkub pärast reklaami
5. Logo kombineerimine teiste graafiliste elementidega ? ei tohiks kasutada erinevaid fonte, kujunduselemente (ringikesi, kaste logo ümber), logo ?välja venitada?, lisada erinevaid sümboleid.
Näide lubamatust kombinatsioonist oleks selline:
6. Logo kasutamine:
- Kasutamine koos tootenimedega ja partneritega ühisreklaamis peab olema väga rangelt sätestatud.- Kuidas kasutada seda turundusmaterjalidel (pluusid-kruusid)?- valgusreklaamis kontorihoone seinal v6i partneri kaupluse katusel ? tihtipeale sätestatud logo värvid selleks ei sobi
Logo kasutamisel on palju aspekte, ja nende sätestamisel peab lähtuma reaalsest kasutamisvajadusest, mida plaanitakse teha ja kus logo kasutada ning kindlasti peab stiiliraamatud täiendama aja jooksul.
7. Hea on märkida ka variandid, kuidas logo kasutada ei tohi, vältimaks eksimusi.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Näiteks võib Microsofti logo kasutada sellistes värvides:
kuid mitte sellises kombinatsioonis:
Allikas: Microsoft
Autor: Pilkku Aasma