Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kaubamaja muutub emotsionaalsemaks
Tallinna Kaubamaja ei saanud enam jätkata oma sisemist arengut ilma väliste muutusteta.
Hetkel aset leidva logo vahetus ja korporatiivse identiteedi uuendamine sai hoo sisse ligi aasta. Peamiseks põhjuseks, miks me otsustasime Tallinna Kaubamaja kontserni kuuluvate Tallinna Kaubamaja ja Tartu Kaubamaja väliselt muuta, on esmapilgul küllalt lihtne. Nimelt on Kaubamaja viimase viie aasta jooksul palju muutunud. Lisaks on Kaubamajal hetkel alustatud või lõpule jõudmas mitmed olulised uudsed projektid. Nii avame 27. augustil Kaubamajast eraldi seisva moekaupluse Rocca al Mare Kaubanduskeskuses ning kaugel ei ole sisuliselt uue kaubamaja avamine seoses laienemisega Viru Keskusesse aasta 2004 esimeses pooles. Arvestades eelpoolöeldut ning tarbijate nõudmiste ja ootuste suurenemist, leidsimegi end olukorras, kus me ei saanud enam jätkata oma sisemist arengut ilma väliste muutusteta.
Uue logo ja korporatiivse identideedi väljatöötaja leidmiseks, korraldasime möödunud aasta sügisel kinnise konkursi, mille käigus valisime välja reklaamiagentuuri Tank.
Oma uue korporatiivse identiteedi loomisel lähtusime vajadusest eristuda ja silma paista. Tulemuseks ongi senisest jõulisem, emotsionaalsem ja inspireerivam Kaubamaja. Värvidest rääkides võib öelda, et must ja valge rõhutavad kontraste ehk valikuid, oranE on aga lisavärvina soe ja inspireeriv, väljendades külalislahkust, suhtlemisvalmidust ja aktiivsust. Meie värske identiteedi ülesanne on inspireerida ja tekitada emotsioone, sest kaubandus on emotsioonidel põhinev äri. Shoppamine on üha vähem tüütu vajadus ning aina enam mõnus ajaviide. Kusjuures shoppamine ei tähenda seda, et alati midagi ka ostetakse. Meie eesmärk on toita kliendi fantaasiat, kujundada tema unistusi ja aidata tal neid ka realiseerida.
Logo pole asi iseeneses. Selle muutmine või mittemuutmine ei tähenda automaatselt seda, et kliente hakkab olema rohkem või vähem. Oluline on sisu, mis sellele logole antakse läbi kaubavaliku, teeninduse ja atmosfääri. Seega võib väita, et kliendid, kelle jaoks Kaubamaja oli usaldusväärne enne, arvavad nii ka täna ning nende usalduse, kes nii aktiivsed külastajad ei ole, loodame ära teenida oma tegudega kõige lähemas tulevikus. Uutmoodi kauplemine, mida me Viru Keskuse avamisega 2004 praktiseerima hakkame, tähendab muuhulgas tunduvalt avaramat müügipinda. Seega saame pakkuda sobivat valikut suuremale seltskonnale. Nii et me mitte ei planeeri vahetada sihtrühma, vaid seda laiendada - senised kliendid leiavad kõik need kaubad, millega nad harjunud on. Lisaks pakume senisest veelgi paremat teenindust senisest tunduvalt mõnusamas, õhu- ja valgusküllasemas keskkonnas, kust ei puudu ka vaba aja veetmise võimalused - laste mängunurgad, söögikohad-kohvikud jne. Samuti on tulemas terve rida uusi teenuseid.
Logo vahetuse ja korporatiivse identiteedi uuendamise viiakse läbi järkjärgult. Kogu protsess peaks lõpule jõudma järgmise aasta kevadeks.
Katre Kõvask
AS Ösel Foods Turundusjuht
Logo ja sellega kaasnevad visuaalid on ettevõtte või kaubamärgi olemuse peegeldus.
Reeglina võetakse korporatiivse identiteedi uuendamine ette siis, kui on selge, et ettevõtte või kaubamärgi "nägu" on "sisule" jalgu jäänud. Nii toimisid mõni aeg tagasi ka näiteks Hansapank ja EMT.
Kaubamaja on tuntud eelkõige riietekauplusena ja hinnatud oma stabiilse ja turvalise kaubavaliku poolest, ja kust trendihitte oli võimalik aeg-ajalt ja kõrge hinna eest osta 5.korruselt. Kaubamajas ringi liikudes on näha, et tulenevalt kaubavalikust on aktiivseim külastaja keskealine, kes trendidest niiväga ei hooli. Uus logo aga rõhutab vastupidiselt sellele nii kasutatavatelt värvidelt kui kujundilt kaasaegsust, nooruslikkust, ajatust. Erinevalt varasematest logodest ei viidata selle logoga Kaubamaja pikale ajaloole. Kas selline logo väljendab Kaubamaja olemust? Kas Kaubamaja aktiivsete külastajate jaoks on uus logo usaldusväärne?
Selline vastuolu ongi täna suurim küsimärk, mis Kaubamaja uut identiteeti vaadates tekib.
K-märk on sümbolina tugev ja silmatorkav, ja logona seega hea. Paljud kommentaatorid on viidanud ilmsele sarnasusele NK-kaubamaja logoga ning veel mõningate teiste maailmas kasutatavatele logodele. Seda, kui juhuslik logo sarnanemine eelmainitud märkidele on, teavad vaid märgiloojad. Täna on küsimus pigem selles, kui kiiresti Kaubamaja oma olemusega moodsale märgile järele jõuab, et taotletavad väärtused ka tõelisuseks muutuksid. Võibolla ongi uus logo Kaubamaja jaoks hoopis "knopka", mis kiiremini ka olemust muutma sunnib ja seeläbi lisaks enda juurde meelitab ka nooruslikuma ning tihtipeale maksujõulisema külastaja?