Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    EL ergutab majandust mahukate investeeringutega

    Aastani 2010 plaanib EL investeerida 970 miljardit krooni riikidevahelistesse transpordi, energeetika, kommunikatsiooni ning teadus- ja arendustegevuse projektidesse. Suurinvesteeringute eesmärk on anda tõuge ELi majanduskasvu kiirendamiseks.
    Sarnased initsiatiivid 90. a algusest takerdusid halva koostöö ning raha- ja huvipuuduse taha. ELi 1994. a üle-euroopaliste transpordi-investeeringute kavast on tänaseks lõpetatud näiteks vaid kolm projekti.
    Eesti jaoks on oluline Läänemeremaade mereteede projekti jõudmine ELi esmaste prioriteetide hulka, mis on plaanis käivitada kolme aasta jooksul. Kaugemasse tulevikku jäi Rail Baltica (Varssavi?Kaunase?Riia?Tallinna raudteeliin) koos Eesti ja Soome vahelise merekaabliga Estlink, mis on samuti ELi projektide nimekirjas. Siiani on EL merekaabli projekti ettevalmistusi toetanud 600 000 euroga (9,3 mld krooni).
    Eestit puudutab kaudselt ka Läänemere alla kavandatav maagaasijuhe North Transgas Pipeline, mis ühendaks Balti regiooni ning Lääne-Euroopa gaasivõrgud Venemaa gaasimaardlatega. Eestile tooks projekt maagaasi varustuskindluse tõusu, torujuhtme rajamisse tehtavates investeeringutes Eesti riiklikult ei osaleks.
    Investeeringuid on plaanis rahastada ELi ja liikmesriikide eelarvevahenditest ning Euroopa Investeerimispanga laenudest. Vähemalt 40% peaks katma erasektor.
    ELi eesistujariigi Itaalia peaminister Silvio Berlusconi kiitis plaani kui olulist sammu ELi majanduskasvu kiirendamiseks. ?See on ELi esimene ühine majanduspoliitiline algatus, mis kasvatab SKTd, loob uusi töökohti ning parandab ühendusteid ELi praeguste ja uute liikmesriikide vahel,? ütles Berlusconi.
    Saksamaa, Suurbritannia ja Prantsusmaa on skeptilised uute sildade ja teede ehitamise majanduskasvu ergutava mõju suhtes. ?Meie maitse jaoks on siin plaanis liiga palju tsementi ja asfalti,? ütles Saksamaa rahandusminister Hans Eichel. ?Oleksin eelistanud rohkem rõhku uurimis- ja arendustegevusele.? Berlusconi algselt pakutud 220 miljardi euro suurust investeerimiskava on siiski oluliselt kärbitud.
    Enam kui pool rahast ehk 38 miljardit eurot on kavandatud transpordiprojektidele. Prioriteetide hulgas on ka ELi globaalne positsioneerimissüsteem Galileo ning mitu meretranspordi projekti, sealhulgas Läänemere meremagistraal. Viimane võimaldaks Eestil ELi toetust saada meresõiduohutuse tagamiseks, talvise navigatsiooniga seotud probleemide lahendamiseks ning sadamate infrastruktuuri moderniseerimiseks.
    10 miljardit eurot on kavandatud energiasektorile, kus eesmärk on vältida edaspidi ulatuslikke elektrikatkestusi, nagu tabasid septembris Itaaliat. Üle Alpide ja Püreneede ning Saksamaa ja Rootsi vahele on kavandatud uued ühendused. Põhjamerest ja Vahemere alt on plaanis rajada uued maagaasijuhtmed.
    14 miljardi euro väärtuses on kavas rahastada teadus- ja arendustegevust ning toetada kiire internetivõrgu väljaarendamist hõredamalt asustatud piirkondades.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.