Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Osav veokijuht säästab iga kümnenda paagi kütust

    Mercedes-Benzi esindaja Silberauto pakub juhtide koolitust kolmandat aastat. ?Tegemist ei ole juhtide sõitma õpetamisega, vaid neile kogu tarbesõiduki võimaluste selgitamisega,? räägib Silberauto koolituse projektijuht Aivar Kuivkaev. ?Uued veokid on täis elektroonikat ning veoki võimalusi maksimaalselt ära kasutades säästab juht autot ja raha.?
    Koolitus koosneb Mercedesel kolmest osast: esimene tutvustab juhile veokit üle andes veoki eripära ja omadusi, teine osa on ohutu juhtimise koolitus ning kolmas keskendub säästvale sõidule. Sõidetakse kliendi ostetud autoga. Kõik kokku võtab ühe päeva.
    Ohutu sõidu koolitus selgitab juhile, kuidas sõiduk kriisiolukordades käitub. Seda nii koormaga kui ilma.
    Säästliku sõidu õppimiseks läbib juht täislastis sama distantsi kaks korda. Esimene kord enne, teine pärast loengut. ?Võib säästa nii keskmises kiiruses kui ka kütuses, näiteks on selgunud, et 100 kilomeetri kohta säästis juht ökonoomselt sõidukit kasutades 10 liitrit kütust ehk iga kümnenda paagitäie saab firmaomanik tasuta,? lisab Kuivkaev.
    Sõidukoolitust saab läbida nii uue veoki juht kui ka juba vana klient. Lisaks treenitakse sellest aastast alates ka kaubabusside juhte. Koolitused toimuvad nii esindustes kui vajadusel ka kliendi juures firmas.
    Iveco esindaja IV Plussi juhataja Toivo Urva räägib, et nemad sellist koolitust ei paku. ?Pole vaja, selleks on autokoolid ja talvel ka näiteks jäärajad ekstreemsemates tingimustes sõitmise harjutamiseks,? selgitab Urva. ?Pealegi ei ole me autod nii keerulised, et juhid nendega toime ei tuleks.? Küll tutvustatakse veokit ja kaubikuid juhile üleandmisel.
    Scania Eesti ASi turundusjuht Alar Prääm selgitab, et veoki üleandmise koolitus on sõiduki hinna sees, ökonoomse sõidu koolitus on tasuline. ?Ökonoomse sõidu koolitusel filmitakse juhi sõiduvõtteid ja analüüsitakse neid hiljem,? selgitab Prääm. Enne sõitma hakkamist peetakse ka loeng.
    MANi esindaja Keil MA pakub MANi veokeid tutvustavaid koolitusi vaid firma suurklientidele.
    Renault? ja Sisu veokeid müüva Sisu Auto Eesti ASi tegevjuht Priit Karjus selgitab, et juhile räägitakse veoki üleandmisel selle õigest ekspluatatsioonist, kuid regulaarseid kursusi ei tehta. Selle aasta jooksul peaksid need toimuma hakkama. ?Renault? veoki ostjad saavad auotga kaasa programmi, millega saab jälgida näiteks kütusekulu. Seda saavad kasutada ka firmajuhid juhtide hindamiseks,? lisab Karjus. q
  • Hetkel kuum
Mihkel Nestor: kui hull on lugu investeeringutega? Üldse mitte nii hull
Levinud narratiivi kohaselt on kiire palgakasv, vohav bürokraatia ja maksutõusud muutnud Eesti ettevõtluskeskkonnana ebasoodsaks ning suunanud uued investeeringud siit minema. Numbritele otsa vaadates on nende väidetega väga raske nõustuda, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Levinud narratiivi kohaselt on kiire palgakasv, vohav bürokraatia ja maksutõusud muutnud Eesti ettevõtluskeskkonnana ebasoodsaks ning suunanud uued investeeringud siit minema. Numbritele otsa vaadates on nende väidetega väga raske nõustuda, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Hõbe lõi kirkalt särama ja kipub kullast kasumlikumaks
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Kuidas ehitada kriisikindlat ettevõtet: Infortari põhimõtted “Kui Infortari läksin, küsiti, kas lähen pensionile”
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Setod protestivad: Koidula piiripunktis ootab sadu veokeid, riik tahab selle aga ööseks sulgeda
Riigi plaan sulgeda Koidula piiripunkt öiseks ajaks on Setomaa vallajuhid tigedaks ajanud, kirjutab Logistikauudised.
Riigi plaan sulgeda Koidula piiripunkt öiseks ajaks on Setomaa vallajuhid tigedaks ajanud, kirjutab Logistikauudised.
Otseülekanne Pärnust: parim juht küsitleb mantlipärijaid
Täna selgub Pärnu juhtimiskonverentsil Eesti parim juht, Äripäeva PRO paketi omanikud saavad välja kuulutamisele eelnevast tippjuhtide aruteluringist osa otselülituse kaudu.
Täna selgub Pärnu juhtimiskonverentsil Eesti parim juht, Äripäeva PRO paketi omanikud saavad välja kuulutamisele eelnevast tippjuhtide aruteluringist osa otselülituse kaudu.