• OMX Baltic0,21%293,43
  • OMX Riga0,28%913,34
  • OMX Tallinn0,05%1 962,35
  • OMX Vilnius0,26%1 230,91
  • S&P 5000,48%6 631,96
  • DOW 300,27%46 142,42
  • Nasdaq 0,94%22 470,73
  • FTSE 1000,21%9 228,11
  • Nikkei 2250,82%45 672,96
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,13
  • OMX Baltic0,21%293,43
  • OMX Riga0,28%913,34
  • OMX Tallinn0,05%1 962,35
  • OMX Vilnius0,26%1 230,91
  • S&P 5000,48%6 631,96
  • DOW 300,27%46 142,42
  • Nasdaq 0,94%22 470,73
  • FTSE 1000,21%9 228,11
  • Nikkei 2250,82%45 672,96
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,13
  • 11.05.04, 09:09
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: Connex tahab Tartu bussiliinid ümber korraldada

Bussifirma Connex tahab Tartu seniste ringliinide asemele kujundada sama marsruuti pidi edasi-tagasi kulgevad, sest see aitaks sõitjate aega säästa.
Liinivõrgu muutmist on Connex plaaninud mitu aastat ja visandanud hulga võimalike uute liinide skeeme. Connex Tartu juhatuse esimehe Uno Ainsoo selgitusel oleks uue liinikorralduse üks põhitunnuseid see, et kui mingi bussiga sõita punktist A punkti B, siis saab sama liininumbrit kandva bussiga ka tagurpidi tagasi, kirjutab Tartu Postimees.
Ainsoo meelest teeb see sõitjate elu mugavamaks, teisalt aga võimaldab selline liinikorraldus kõvasti aega säästa.
Nagu nentis eile kesklinnas 1. liini bussi oodanud tudeng Piibe Värno, on bussi tiirutamine tüütuvõitu. Samas meeldiks talle, et poolel teel ei tarvitseks bussi vahetada. Praegu saab ta oma kodu juurest FIs põllumajandusülikooli peahooneni 6. liiniga küll otse, naastes tuleb aga nr 5 bussi pealt kesklinnas nr 1 peale minna.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Bussiliinide õgvendamine on Connexi hinnangul seda olulisem, et lühikeste peatusevahede ja muude Tartu eripärade tõttu tuleb liinibusside keskmiseks kiiruseks 20 kilomeetrit tunnis, teistes Connexi teenindatavates linnades on kiirus kaks korda suurem.
Heade kavatsuste kõrval on aga ka probleeme. Näiteks tähendab kogu liinivõrgu ümberkorraldus kõvasti kulusid, uute peatusetaskute hind on laias laastus 100 000 krooni.
Tartu liikluskorraldusteenistuse juhataja Peep Margus märkis, et Connexist hea hulk aega tagasi linnale esitatud uute liinide visandid jätnuks tarbetuks 36 senist peatust ja teist sama palju tulnuks asemele ehitada.

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele