• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,55%39 765,46
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,57
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,55%39 765,46
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,57
  • 14.05.04, 09:10
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: Kallis kütus tõstab bussi- ja lennupiletite hindu

Nelja kuuga veerandi võrra kerkinud kütuste hinnad panevad bussi- ja lennufirmasid piletihindu tõstma.
Järjekordse rekordi saavutas nafta hind kolmapäeval. Kütusehinna tõusule viidates on oma piletihindu juba kuni 40 protsendi võrra tõstnud bussifirmad Taisto ja Sebe, juunist teeb seda ka näiteks Sarbuss, kirjutab Postimees.
Nii maksab praegu bussipilet Tallinnast Tartusse varasema 50 krooni asemel 70 krooni.
Eestit on hinnatõus tabanud eriti valusalt, sest 1. maist lisandus nii diisli kui bensiini liitrihinnale ka enam kui krooni jagu aktsiisimaksu.

Artikkel jätkub pärast reklaami

«Kümme protsenti tuleb hindu tõsta küll, kuid ka see ei kata tegelikke kulusid,» ütles Sarbussi juht Kalle Tuisk. «Osale kütuse kallinemisest tingitud kuludekasvule tuleb katet leida ikkagi mujalt. Hinnad on tõusnud ikkagi pea kolmandiku»
Maailma suuremate lennufirmade kõrval kaalub hinnatõusu ka Estonian Air. Firma presidendi Erki Urva sõnul kaalutakse väga tõsiselt hindade korrigeerimist. Otsust selles osas veel siiski langetatud ei ole. «Kui selle otsustame, siis ei saa keskmine hinnatõus olla kindlasti üle viie protsendi,» lausus ta.
Teiste suuremate lennufirmade eeskujul mingit lisatasu Estonian Air kehtestada ei kavatse, sest Urva kinnitusel ei tohi tekkida olukorda, kes erinevad tasud kasvavad suuremaks kui pileti hind.
Näiteks British Airways lisas teisipäevast kõigile edasi-tagasi piletitele viis naela ehk 116 krooni. Ühe otsa piletitele lisandub 58 krooni. Lennufirma teatel ei jäänud neil lihtsalt midagi muud üle, sest aastane kütusekulude kasv küünib firmas 60 protsendini.
Laevafirmad on bussi- ja lennufirmadega võrreldes esialgu siiski tagasihoidlikumad, öeldes, et situatsiooni jälgitakse ja vastavalt selle kujundatakse ka hinnad.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 24 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele