Koostöö kiirendamiseks tasub kliendiga teha eeltööd. Tollist tuleks välja uurida miinimum-/maksimumhinnad, nõudmised kaubale, tollimaksud jne, vastavalt sellele panna kokku vajalik dokumendipakett ja muud hädavajalikud andmed, et ennetada tekkivaid probleeme ja küsimusi. Tulemuseks korrektne ja kiire tollivormistus. Pikad ettevalmistused tasuvad end kliendile nii rahaliselt kui ka ajaliselt ära.
Hinnaklass tollivormistusel erineb. Kui Eestis ollakse harjunud töötama kindla hinnakirja alusel, siis Venemaal avalik hinnakiri reeglina puudub, antud on teenuse keskmine hind, mis varieerub vahemikus 150?400 dollarit/eurot (viimasel ajal on vahetatud dollarid eurode vastu, põhjuseks euro stabiilsus).
Tegelik hind lepitakse iga kauba ja tehingu korral eraldi kokku. Eespool mainitud keskmist hinda ei tasu päris kindla tõena võtta, sest oleme näinud ka seda, kui teenuse eest küsitakse 1000 dollarit ehk 13 000 krooni konteineri kohta. Selline hinnaklass ja hindamine on hetkel Venemaal kehtiv ja igati toimiv.
Lähemal uurimisel selgusid ka põhjused tolliseadustikus, mis võivad muuta tollivormistuse järelprotsessi kuudepikkusteks ja hinnad lakke viia. Kaup ise võib olla küll vabastatud ja luba kasutamiseks antud, kuid protsess kestab edasi. Põhiliseks venivaks asjaoluks on rahade tagastamine kohtu poolt. Nimelt tuleb Venemaa importööril, kelle kaup ei ole tolli soovitatud hinnas ehk siis miinimum- ja maksimumhinna vahemikus, tollile tõestada ostuhind.
Alla miinimumhinna jäävat kaupa saab tollida, aga sellest tulenev vahesumma tuleb kanda tolli kontole. See ongi üks põhilistest kohtadest, kus vormistus venib. Vastavad dokumendid edastatakse kohtule, kes siis langetab otsuse raha tagastamise kohta. 95% juhtudel on otsus importööri kasuks. Raha tagastamine esmakordsel tegevusel võib aega võtta 3?6 kuud, edaspidi väheneb see 1?3 kuu peale.
Kogu selline tegevus eeldab aga firma ja raamatupidamise korrasolekut, vastasel juhul raha tagasi ei saa. Seepärast kasutatakse mitmeid erinevaid skeeme (ka seadusega vastuolus olevaid), et sellist venimist/venitamist vältida.
Need firmad aga, kes tahavad teha tööd korrektselt, saada liisinguid, laene, peavad oma tegevuse korras hoidma. Sellistel juhtudel võibki seadusandluse järgi tollimine osutada kallimaks ning aeganõudvamaks.
Tähtsad on kauba iseloom ja eeltöö. Tähelepanu peaks pöörama ka veel asukohale, kus toimub tollivormistus, ehk siis tolliterminalidele/-ladudele. On esinenud juhuseid, kus erinevates tolliterminalides kehtestatakse erinevaid tollimakse, mis lõpptulemusena kajastub müügi-ostuhinnas.