• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Diislikütuse enneolematu hinnatõus teeb veod kallimaks

    Aasta algusest on diislikütuse hind tõusnud viie krooni võrra, kaebavad vedajad, ja on saavutanud tänaseks 95-bensiiniga sama taseme.
    Kuna autovedajail on klientidega lepingud enamasti aasta lõpuni, ei saa nad oma teenuse hinda poole pealt muuta ja on sunnitud kohati lausa alla omahinna töötama, rääkis Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) nõukogu esimees ja ASi Lajos juhatuse liige Einar Vallbaum.
    Virumaal, kus Lajos tegutseb, on kaks transpordifirmat tänavu juba tegevuse lõpetanud ja kolm lubab uuest aastast pillid kotti panna, lisas ta. Lajos teeb oma 40 autoga vedusid nii Eestis kui ka väljaspool. Üks suuremaid kliente on näiteks Rakvere Lihakombinaat.
    Uuest aastast ennustas Vallbaum autovedude hinna tõusu. ?Vaja oleks veo hinda tõsta vähemalt 20 protsenti, aga hea, kui õnnestub 15 protsenti,? lausus ta, viidates tihedale konkurentsile.
    Praegu töötavad veofirmad tema väitel 0?2 protsendi suuruse marginaaliga, ehkki normaalne äri eeldaks 10 protsenti. ERAA juhi sõnul tõuseb diislikütuse hind meil nii kiiresti seetõttu, et kütusefirmad tahavad vedajate pealt teenida: ?Veoautod peavad ju liikuma, neid seisma panna ei saa ja sisuliselt monopoolses seisus kütusemüüjad kasutavad seda ära,? leidis ta.
    ASi KMV juhataja Heiki Ohu ütles, et diislikütuse hind moodustab transpordikuludest ligikaudu kolmandiku ja olukorras, kus see on tõusnud märtsist alates 4 krooni võrra, on vedajail väga raske toime tulla. ?Osa vedusid teeme täna juba alla omahinna, sest vedude hinda pole me tõsta saanud,? selgitas ta.
    Eestis on 5500 autovedajat ja siia on tulnud tööd tegema juba ka Läti-Leedu firmad, mistõttu on hinda tõsta väga keeruline.
    ASi KMV logistik Veikko Veersoo hindas olukorra äärmiselt ebakindlaks. Paljud vedajad on tema sõnul sattunud makseraskustesse ja osa peab tegevuse lõpetamise plaani. ?Varsti ammenduvad kõigil sisemised reservid ja siis pole hinda enam mingi jõuga võimalik paigal hoida,? rääkis ta. Et kulusid kärpida, on ettevõte vähendanud näiteks juhtide päevaraha.
    Saue Auto tegevjuht Urmas Müürsepp rääkis, et samal ajal, kui Eestis on tõusnud diisliliitri hind aasta algusest arvates juba ligi 5 krooni, on mujal Euroopas jäänud hinnatõus 1?1,5 krooni piiresse. Veohinnad on samal ajal hoopis langenud 7?8 protsenti. ?Eks peame oma klientidele asja selgeks tegema, et alla omahinna sõitmine viib pankrotti,? rääkis Müürsepp.
    Kuna Saue Auto 22 kaugsõiduveokist töötab enamik Euroopas ja sõidab suures osas sealt ostetud kütusega, siis mõjutab Eesti kütuseturul toimuv seda firmat vähem kui neid, kes sõidavad Eestis ja Lätis-Leedus. Ometi on olukord Müürsepa sõnul murettekitav, eriti vastu talve, mil kasutusele tuleb võtta veelgi kallim talvekütus.
    ?Sellist olukorda, kus diislikütus on bensiiniga samas hinnas või isegi kallim, pole veel kunagi üheski riigis olnud ja kaks korda nädalas ei ole ka kusagil mujal tavaks hinda tõsta,? rääkis Müürsepp.
    Statoili turundusjuhi Hede Kerstin Luige sõnul on diislikütuse hinnatõusu põhjuseks lähenev talv, mil algab kütteperiood.
    Diislikütuse hinnatõus on tema hinnangul põhjendatud, bensiini hind aga püsib siiani liiga madalal turul valitseva hinnasõja tõttu.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Toiduliidu juht: ma ei saa aru, kas meil on sügisel gaasi või ei ole
Eesti tarnekindluse eest vastutavate ametnike väljaütlemised on muutnud kogu tööstussektori ärevaks. Samas ei paista tulevik paljudele probleemidele vaatamata ainult mustades toonides, kirjutab Eesti Toiduainetööstuse Liidu juht Sirje Potisepp vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Eesti tarnekindluse eest vastutavate ametnike väljaütlemised on muutnud kogu tööstussektori ärevaks. Samas ei paista tulevik paljudele probleemidele vaatamata ainult mustades toonides, kirjutab Eesti Toiduainetööstuse Liidu juht Sirje Potisepp vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA aktsiaturud alustasid nädalat reipa tõusuga
USA suuremad aktsiaindeksid kerkisid nädala esimesel börsipäeval reipalt: S&P 500 tõusis 1,86%, Dow Jones 1,98% ja Nasdaqi liitindeks 1,59%.
USA suuremad aktsiaindeksid kerkisid nädala esimesel börsipäeval reipalt: S&P 500 tõusis 1,86%, Dow Jones 1,98% ja Nasdaqi liitindeks 1,59%.
Parimad juhid: avaliku sektori juhtide palgad peavad tõusma
Konkursi parim juht finalistid LHV Grupi juht Madis Toomsalu ja Enefit Green juht Aavo Kärmas leidsid saates „Kuum tool“, et avaliku sektori tasud peaksid olema kõrgemad kui täna. Tänavusel konkursil esikolmikusse jõudnud kahe börsifirma juhi palganumber on näiteks kolm korda kõrgem kui konkursil kolmandal finalistil, Häirekeskuse juhil Kätlin Alvelal. Juhid on juhid ja vahet ei olegi, kas nad on eraettevõttes või avalikus sektoris, leidis Aavo Kärmas.
Konkursi parim juht finalistid LHV Grupi juht Madis Toomsalu ja Enefit Green juht Aavo Kärmas leidsid saates „Kuum tool“, et avaliku sektori tasud peaksid olema kõrgemad kui täna. Tänavusel konkursil esikolmikusse jõudnud kahe börsifirma juhi palganumber on näiteks kolm korda kõrgem kui konkursil kolmandal finalistil, Häirekeskuse juhil Kätlin Alvelal. Juhid on juhid ja vahet ei olegi, kas nad on eraettevõttes või avalikus sektoris, leidis Aavo Kärmas.
Soome suurim maasikakasvataja palkab ukrainlaste asemele tailased
Soome suurim maasikakasvataja Koivistoinen Mansikkapaikka, mis on varasematel aastatel tuginenud Ukraina tööjõule, kasutab sel suvel Tai marjakorjajaid.
Soome suurim maasikakasvataja Koivistoinen Mansikkapaikka, mis on varasematel aastatel tuginenud Ukraina tööjõule, kasutab sel suvel Tai marjakorjajaid.
Ehituses mõjutavad otsuseid riik, alampakkujad ja teadmatus
Mõjukuse näitaja on see, kui keegi suudab sektorit mingis suunas liigutada. Ehituses ei ole ühtegi sellist inimest, kes suudaks seda üksinda teha, leidis Otsustajate TOPis ehitussektori pingerivis teisel kohal olev Raivo Rand.
Mõjukuse näitaja on see, kui keegi suudab sektorit mingis suunas liigutada. Ehituses ei ole ühtegi sellist inimest, kes suudaks seda üksinda teha, leidis Otsustajate TOPis ehitussektori pingerivis teisel kohal olev Raivo Rand.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.