Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Diislikütuse enneolematu hinnatõus teeb veod kallimaks

    Aasta algusest on diislikütuse hind tõusnud viie krooni võrra, kaebavad vedajad, ja on saavutanud tänaseks 95-bensiiniga sama taseme.
    Kuna autovedajail on klientidega lepingud enamasti aasta lõpuni, ei saa nad oma teenuse hinda poole pealt muuta ja on sunnitud kohati lausa alla omahinna töötama, rääkis Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) nõukogu esimees ja ASi Lajos juhatuse liige Einar Vallbaum.
    Virumaal, kus Lajos tegutseb, on kaks transpordifirmat tänavu juba tegevuse lõpetanud ja kolm lubab uuest aastast pillid kotti panna, lisas ta. Lajos teeb oma 40 autoga vedusid nii Eestis kui ka väljaspool. Üks suuremaid kliente on näiteks Rakvere Lihakombinaat.
    Uuest aastast ennustas Vallbaum autovedude hinna tõusu. ?Vaja oleks veo hinda tõsta vähemalt 20 protsenti, aga hea, kui õnnestub 15 protsenti,? lausus ta, viidates tihedale konkurentsile.
    Praegu töötavad veofirmad tema väitel 0?2 protsendi suuruse marginaaliga, ehkki normaalne äri eeldaks 10 protsenti. ERAA juhi sõnul tõuseb diislikütuse hind meil nii kiiresti seetõttu, et kütusefirmad tahavad vedajate pealt teenida: ?Veoautod peavad ju liikuma, neid seisma panna ei saa ja sisuliselt monopoolses seisus kütusemüüjad kasutavad seda ära,? leidis ta.
    ASi KMV juhataja Heiki Ohu ütles, et diislikütuse hind moodustab transpordikuludest ligikaudu kolmandiku ja olukorras, kus see on tõusnud märtsist alates 4 krooni võrra, on vedajail väga raske toime tulla. ?Osa vedusid teeme täna juba alla omahinna, sest vedude hinda pole me tõsta saanud,? selgitas ta.
    Eestis on 5500 autovedajat ja siia on tulnud tööd tegema juba ka Läti-Leedu firmad, mistõttu on hinda tõsta väga keeruline.
    ASi KMV logistik Veikko Veersoo hindas olukorra äärmiselt ebakindlaks. Paljud vedajad on tema sõnul sattunud makseraskustesse ja osa peab tegevuse lõpetamise plaani. ?Varsti ammenduvad kõigil sisemised reservid ja siis pole hinda enam mingi jõuga võimalik paigal hoida,? rääkis ta. Et kulusid kärpida, on ettevõte vähendanud näiteks juhtide päevaraha.
    Saue Auto tegevjuht Urmas Müürsepp rääkis, et samal ajal, kui Eestis on tõusnud diisliliitri hind aasta algusest arvates juba ligi 5 krooni, on mujal Euroopas jäänud hinnatõus 1?1,5 krooni piiresse. Veohinnad on samal ajal hoopis langenud 7?8 protsenti. ?Eks peame oma klientidele asja selgeks tegema, et alla omahinna sõitmine viib pankrotti,? rääkis Müürsepp.
    Kuna Saue Auto 22 kaugsõiduveokist töötab enamik Euroopas ja sõidab suures osas sealt ostetud kütusega, siis mõjutab Eesti kütuseturul toimuv seda firmat vähem kui neid, kes sõidavad Eestis ja Lätis-Leedus. Ometi on olukord Müürsepa sõnul murettekitav, eriti vastu talve, mil kasutusele tuleb võtta veelgi kallim talvekütus.
    ?Sellist olukorda, kus diislikütus on bensiiniga samas hinnas või isegi kallim, pole veel kunagi üheski riigis olnud ja kaks korda nädalas ei ole ka kusagil mujal tavaks hinda tõsta,? rääkis Müürsepp.
    Statoili turundusjuhi Hede Kerstin Luige sõnul on diislikütuse hinnatõusu põhjuseks lähenev talv, mil algab kütteperiood.
    Diislikütuse hinnatõus on tema hinnangul põhjendatud, bensiini hind aga püsib siiani liiga madalal turul valitseva hinnasõja tõttu.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.