• OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,39
  • OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,39
  • 05.11.04, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Jaapani autotootjad teevad USA konkurentidel kodus elu kibedaks

Detroidi kolmikust jäi müügiga ainsana plusspoolele DaimlerChrysler. General Motorsi käive kahanes 4,9 ja Fordi oma 5 protsenti.
Oktoobris kasvas USA sõidu- ja kergete veoautode turg eelmise aasta sama perioodiga võrreldes kokku 2,2 protsenti.
Toyota, Honda ja Nissan tõid Aasia autotootjatele USAs oktoobris rekordilise turuosa. Autodata andmetel kasvas Aasia autotootjate turuosa eelmise aasta 32,9 protsendilt tänavu oktoobris 35,9 protsendini.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Analüütikute sõnul on Jaapani sõiduautod ja kerged veokid USAs populaarsed tänu paremale kvaliteedile ja väiksemale kütusekulule. Jaapani suurim ja maailma suuruselt teine autotootja Toyota Motors ütles, et nõudlus hübriidauto Priuse ja väikeauto Corolla järele aitas käibe kasvu viia 13 protsendini. Prius töötab korraga nii elektri- kui ka bensiinimootoril. Keskmiselt võtab auto 4,3 liitrit kütust 100 kilomeetri kohta.
Nissani käibe kasv oli 27 protsenti. Honda Motori käive kosus 10 ja Hyundai Motori müük 15 protsenti. ?Tundub, et oktoobrikuu müük üllatas ka Toyotat ennast,? ütles Los Angeleses asuva Iceology analüütik Wes Brown.
?Toyota jätkab pingutamist,? ütles James Moffett, kelle hallatavatesse fondidesse Kansase UMB Pangas kuulub Jaapani autotootja aktsiaid. ?Nende kasvu väljavaated on parimad autotööstuses,? rõõmustas ta.
Maailma suurim autotootja General Motors (GM) oli müügitulemustes pettunud ja teatas, et tal tuleb veel tootmist vähendada. GMi turuosa kahanes oktoobris 1,9 protsendipunkti võrra, 25,4 protsendini. See on kompanii väikseim turuosa alates 2002. aasta novembrist. Fordi turuosa kahanes aastaga 1,5 protsendipunkti võrra, 18,7 protsendini.
Analüütikud spekuleerivad, et GMil ja Fordil tuleb nüüd aasta lõpus veelgi suuremaid allahindlusi teha.
Eile tõusid Tokyo börsil Jaapani autotootjate aktsiad. Toyota aktsia lõpetas kauplemise 1,7, Honda aktsia 0,6 ja Nissani oma 0,4 protsenti.
GMi aktsiad alustasid USA börsil kauplemispäeva miinuses. Fordi ja DaimlerChrysleri aktsiad suutsid plussi jääda.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 27 p 7 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele