• OMX Baltic−0,58%303,52
  • OMX Riga−0,26%890,25
  • OMX Tallinn−0,33%2 070,86
  • OMX Vilnius−0,41%1 194,16
  • S&P 500−1,13%5 976,97
  • DOW 30−1,79%42 197,79
  • Nasdaq −1,3%19 406,83
  • FTSE 100−0,39%8 850,63
  • Nikkei 225−0,89%37 834,25
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,85
  • OMX Baltic−0,58%303,52
  • OMX Riga−0,26%890,25
  • OMX Tallinn−0,33%2 070,86
  • OMX Vilnius−0,41%1 194,16
  • S&P 500−1,13%5 976,97
  • DOW 30−1,79%42 197,79
  • Nasdaq −1,3%19 406,83
  • FTSE 100−0,39%8 850,63
  • Nikkei 225−0,89%37 834,25
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,85
  • 17.12.04, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ettevõtja saab taotleda tollivabastust

Initsiatiiv uue soodustuse kehtestamiseks peab tulema mõne liikmesriigi ettevõtjalt, kes esitab taotluse oma riigi võimudele: rahandusministeeriumile või maksu- ja tolliametile. Taotlusi võib esitada ka kaubandus-tööstuskojale, kust need edastatakse rahandusministeeriumile. Kui taotlus on põhjendatud ja vastab tingimustele, esitab rahandusministeerium selle Euroopa Komisjonile, kes teeb ettepaneku Euroopa Nõukogule soovitud meetme kehtestamiseks.
Muudatusi soodustustes tehakse kaks korda aastas ning need jõustuvad 1. jaanuaril ja 1. juulil. Kuni 15. märtsini saab esitada taotlusi soodustustele, mis jõustuvad taotluse esitamisele järgneva aasta 1. jaanuaril. Kuni 15. septembrini esitatud taotluste jõustumisaeg on järgneva aasta 1. juuli. Taotluse esitamise tähtajast alates on liikmesriikidel aega kolm kuud, et esitada vastuväiteid. Vastuväite esitamise põhjuseks võivad olla järgmised asjaolud: kaup on saadaval ELis või muutub kättesaadavaks teatud kuupäevast või on ELis saadaval samaväärne või asendustoode.
Vastuväide peab samuti sisaldama kauba tariifset klassifikatsiooni ja kauba täpset kirjeldust, peale selle toodet pakkuva ettevõtte ja kontaktisiku andmeid.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Autor: Kaire Troll

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele