Mitmed rahvusvahelised firmad, kes on oma kõnekeskused Eestisse rajanud, eelistavad siinseid keskuseid, sest siit leiab osavaid võõrkeeli oskavaid inimesi.
TNT Eesti ASi kõnekeskus alustas oma tegevust siin 2004. aasta aprillis. Ettevõtte klienditeeninduse juhi Tõnu Tiivase sõnul on soome, vene ja inglise keelt kõnelevaid inimesi väga raske teistest riikidest leida. Sellepärast otsustagi kõnekeskus just Eestisse rajada.
Kõnekeskuses, kus on eesmärk vastata kümne sekundi jooksul 90 protsendile kõnedest, töötab viis inimest. ?Seni oleme seda eesmärki kogu aeg ületanud ja hetkel on tulemus 95 protsenti,? kiitis Tiivas. TNTs tõstavad telefonitoru elukutselised klienditeenindajad, kes räägivad kõiki vajalikke võõrkeeli.
Eesti tööjõuga on rahul ka Norra ja Suurbritannia ettevõte Runway International Eesti, kus tegeletakse mitmesuguste müügiülesannetega. Ettevõtte juhi Paul Emmeti sõnul on tööjõu hind Eestis atraktiivne, kuid see ei ole esmatähtis. Oluline on eelkõige teenuse kvaliteet. Emmet teab, et mõned firmad on oma tegevuse Lätist ära viinud, kuna sealsete töötajate keeleoskus ei suuda teenuse kvaliteeti kõrgel hoida.
Firma plaanib seoses uue projektiga järgmise paari nädalaga töötajaid kõnekeskusesse juurde võtta. Emmeti sõnul on firma üheks eesmärgiks näidata, et Eesti on hea pind rahvusvahelistele ettevõtetele. Runway Internationalil on 25 klienti Suurbritannias, Norras, Iirimaal ja Rootsis. Eelmisel aastal saadi juurde 20 klienti.
Eestis üks suuremaid kõnekeskusi on Hilton Reservations Worldwide, mis teeb hotelliketile Hilton broneeringuid. Keskus otsib praegu juurde klienditeenindajaid, kes oskaksid suhelda inglise keeles ning oskaks lisaks kas rootsi, taani või norra keelt. Hilton Reservations Worldwide võtab kõnesid vastu 22 riigist ja reserveerib tubasid 2200 hotelli üle maailma.
Kõnekeskuse juhi Rombout van Kuijki sõnul on Hiltoni suurusega firmale väga tähtis pakkuda head kõneteenust, mistõttu on väga oluline, et töötajad oskaksid rääkida võimalikult palju ja osavalt võõrkeeli.
Eesti kapitalil põhineva kõnekeskuse juhi väitel on Eestis vähe kvalifitseeritud tööjõudu.
TC Partneri tegevjuhi Toomas Marga sõnul on Eesti teenindamise seisukohalt geograafiliselt hea, kuid kvalifitseeritud kaadrit napib.
?Kompetentseid inimesi võiks tööturul rohkem olla,? ütles Marga.
TC Partner pakub Eestis professionaalseid telemarketingi teenuseid. Ettevõte alustas kolm aastat tagasi tööd nelja inimesega, nüüdseks käib vastavalt klientide vajadusele tööl kuni 25 inimest.
Autor: Gert D. Hankewitz
Seotud lood
Ettevõtete juhtidel tuleb muude küsimuste kõrval mõelda ka sellele, mil moel oma töötajaid kõige tulemuslikumalt innustada. Mitmed neist on kasutusele võtnud boonuspaketid ja üha rohkemad kaaluvad töötajatele lisahüvede pakkumist, just selliste, mida päriselt enim vajatakse ning hinnatakse: tööalased arenguvõimalused, rahalised boonused, täiendav tervisekindlustus, paindlik töökorraldus ja ühisüritused. Leinonen toetab oma klientidest tööandjaid iga päev just motiveerimisprogrammide väljatöötamisega. Millised on kõige populaarsemad boonusmeetmed?