Riia linnapea Gundars Bojars arvustab Läti transpordiministri Ainars Slesersi tegevust, kes on pidanud Tallinkiga läbirääkimisi Riia-Stockholm laevaliini teemal, kirjutas BBN.
Bojarsi sõnul on riskantne lubada Riia-Stockholmi liini operaatoriks Eesti laevafirma Tallink. Linnapea ennustas, et taoline kingitus eestlastele võib pankrotini viia kohaliku laevandusettevõtte Riga Sea Lines. Riia linn omab selles laevafirmas veidi üle 35 protsendi aktsiatest.
Veel väitis linnapea, et transpordiminister ei informeerinud linnavalitsust, laevafirmat ega Riia sadamat Tallinkiga peetavatest kõnelustest.
Transpordiminister Slesers ütles pärast kohtumist Tallinki juhatuse esimehe ja ühe omaniku Enn Pandiga, et antud liin lahendab süveneva reisilaevaliikluse probleemi Stockholmi ja Riia vahel.
Tallinki finantsdirektori asetäitja Janek Stalmeistri sõnul on Riia-Stockholmi liin huvipakkuv, kuid esialgu jälgitakse Läti turul toimuvat eemalt. Riia linnapea avaldus, et Läti valitsus võiks pigem hoolitseda oma laevafirmade eest, sisaldab endas poliitilist riski, mis Stalmeistri sõnul on alati olemas.
?Kuid Tallinkil pole sõlmitud mingeid siduvaid lepinguid. See on tuleviku turg,? ütles ta. Praegu pole Tallink juhtide väitel teinud kindlat otsust minna Riia-Stockholmi laevaliini operaatoriks.
Samas teatas Läti transpordiministeerium eelmisel nädalal, et kokkulepe Riia?Stockholmi laevaliini käivitamiseks on juba sõlmitud ja vastavad kõnelused Tallinkiga jätkuvad 28. veebruaril.
AS Tallink Grupp on reisija- jate ja kaubaveo turuliider Tallinn-Helsingi ja Tallinn-Stockholmi laevaliinidel. Ettevõte opereerib kuue reisilaeva, kolme kiirlaeva ja kahe kaubalaevaga neljal liinil ja annab tööd 2800 inimesele. Tallink peatas alates 2. jaanuarist kõrgete sadamaksude tõttu Peterburi laevaliini tegevuse. Ettevõte otsustab laevaliini jätkamise kevadel.
Seotud lood
“Energeetikas levib müüt, et vana töötab jätkuvalt edasi ehk saame vana ja fossiilsetel kütustel põhineva mudeliga edasi minna. Kuna investeeringud energeetikasse on suured, siis aus oleks uutesse võimsustesse tehtavate investeeringute kõrvale tuua ka summad, mida on vaja vanade seadmete töökorras hoidmiseks,“ rõhutab saates Utilitase juht Priit Koit. „Sellisel juhul pole need vahed suured ja tuleb investeerida õigetesse asjadesse, sest investeerida tuleb niikuinii.“