• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 28.09.05, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Sektor muutub avatumaks

Olen logistikaalal kirjutanud pea neli aastat. Mis algusaastaid tänasest eristab, on avatus. Avatus transpordifirmade poolt nendega suheldes. Neli aastat tagasi põrkusin kohati sooviga endast ja oma uudistest mitte rääkida. Oli ajakirjanduse jaoks üsna suletud ja keeruline turg.
Muidugi, on tänagi ettevõtteid, kes ei pea vajalikuks oma tegemistest ajakirjandusele rääkida ja tõenäoliselt nad seda suhtumist lähiaastail ka ei muuda. Eriti kehtib see firmade kohta, kes tegutsevad Eestis minimaalselt ning kelle käive-kasum tuleb hoopis piiri tagant.
Ühelt poolt on meelemuutuse põhjuseks kindlasti soov paista silma ja olla kaardil, seda eriti tihenevas konkurentsis. Teisalt tundub mulle, et ettevõtete juhid annavad teadlikumalt aru, et avatus aitab nende juhitud firmast teadlikult avalikkusele pilti luua. Usaldusväärsem tundub see firma, kes ei varja kiivalt oma majandustulemusi ja tegevusi.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Peale selle liigub turul ka kliente, nii kodu- kui välismaiseid. Ka nemad kasutavad näiteks taustauuringuks kõiki materjale, mida on võimalik kätte saada. Lisaks arvandmetele ja analüüsidele kogutakse infot ka ajakirjandusest ja mujalt meediast.
See, mida ajakirjandus kirjutab, paistab silma ka potentsiaalsetele partneritele nii kodu- kui välismaal. Turu- ja taustauuringuks samuti hea materjal, millest lähtuda.
Kasu on ka klientidepoolne. Ajakirjanduse vahendusel saab kliente õpetada ja juhendada, rääkida kitsaskohtadest ja pakkuda probleemidele lahendusi. See on klientide harimine.
Arenemisruumi on samas ka. Kui küsimise peale vastuse saab, siis ettevõtetepoolne suhtlemine ja initsiatiiv ise infot jagada on vähem arenenud. Oma uudistest, tegemistest ja märkimisväärsetest tegudest logistikaala firmad ise rääkima ei kipu või teevad seda tagasihoidlikult. Toimetuses tundub kõrvaltvaatajale, et teistes valdkondades on see sujuvam.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 9 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele