Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Raudtee suuromanik BRS pakub Tallinna Sadamale osalust
Majandusministeeriumi eilse teate järgi saatis BRSi nõukogu esimees Edward Burkhardt Tallinna Sadamale ja selle nõukogule pakkumise BRSis osaluse omandamiseks. BRS omab praegu 2/3 Eesti Raudtee aktsiatest, 1/3 omanik on riik. Müügisoovist on Tallinna Sadamale teatanud ka BRSi ühe osanikfirma, Ganiger Invest OÜ omanikud Jüri Käo ja Guido Sammelselg.
Investeerimisfirma kaudu Ganiger Investi üks osanikke Jüri Käo ütles, et Ganiger on oma osalust BRSis müümas, olenemata sellest, kas tehing Tallinna Sadamaga teostub või mitte. ?Meie viieaastane investeeringuperiood on lõppemas ja loodame lähiajal tehingu lõpetada,? rääkis Käo. Tema sõnul on Ganiger Invest sõlminud investeerimispangaga lepingu BRSis osaluse müügi korraldamiseks.
Samas oli Käo skeptiline võimaliku tehingu suhtes Tallinna Sadamaga. ?Tallinna Sadam kuulub riigile ja riigi otsustusprotsessid on aeglased. Ma ei ole väga optimistlik selles suhtes,? märkis Käo. Tema sõnul on Tallinna Sadam siiski juba raudtee erastamise algusest tundnud huvi Eesti Raudtee aktsiate vastu.
BRSi omanikud on Ganiger Invest (33%), RailWorld Estonia LLC (28%), Railroad Developments Corporation (6%) ja EEIF Rail B.V. (33%). Firma teenis eelmisel aastal ligi 150 miljonit krooni puhaskahjumit, aasta varem oli ligi 100 miljoni kroonine kasum. Firma bilansis olevate Eesti Raudtee aktsiate bilansiline väärtus oli eelmise aasta lõpu seisuga 3,2 miljardit krooni. 2003. aasta eest maksis BRS omanikele 56 miljonit krooni dividende, eelmise aasta eest dividende ei makstud.
Majandusministeerium moodustas BRSi pakkumise kaalumiseks komisjoni, kes peaks esitama seisukoha ja ettepanekud ostu kohta järgmise aasta alguses. Otsuse tehingu kohta teeb ministeerium esimeses kvartalis.
Eile moodustatud komisjoni esimees, majandusminister Edgar Savisaar nimetas septembris Riigikogu ees esinedes omaaegset raudtee erastamist suurimaks ametialaseks lohakuseks Eesti Vabariigi ajal.