Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    SASi Airbusi lennukid lendasid ohutusreegleid rikkudes

    Terve eelmise aasta jooksul oli SASil lennus kümme lennukit, millele polnud tehtud lennuturvalisuse direktiiviga ette nähtud hooldust. Rahvusvaheliste reeglite järgi ei ole sellised lennukid lennukõlbulikud ning neid ei tohi kasutada reisijateveol. Tegemist on kaht tüüpi suurte Airbus 330-343 ja 340-343 lennukitega. Tallinna need ei lenda, siia käib ainult väiksem DASH 8 Q400.
    SASi puudustele juhtis tähelepanu Skandinaavia maade lennuametite lennuohutusalane koostööorgan OPS, mille esimees on Rootsi lennuameti peadirektor Gunnar Billinger. SASi tegevdirektorile Jörgen Lindegaardile saadetud kirjas öeldakse: "Saadud andmetest ilmneb, et SAS on kasutanud lennukeid, mis ei ole lennukõlbulikud. OPS peab seda väga ohtlikuks ja juhib tähelepanu sellele, et lennuturvalisuse tagamine on üks tegevusloa saamise eeldusi."
    Gunnar Billingeri sõnul on OPSil õigus piirata lennufirma tegevusluba ning vajaduse korral ka firma tegevusloast ilma jätta.
    SASi tegevjuht Lindegaard tunnistab OPSi ettekandes esitatu üldiselt õigeks. SASi lennukite lennukõlbulikkuse eest vastutab organisatsioon SOM. Selle juht Lars Mydland väidab, et kõik lennukite tavaülevaatused on SAS teinud nii, nagu peab. Kuid toime pole suudetud tulla eriülevaatustega, mida on näiteks nõutud mootoritootjalt Rolls Royce. "Me ei ole suutnud mõningatest tähtaegadest kinni pidada," tunnistas ta.
    "Ükskõik, kas puuduste põhjused on tehnilised või inimlikud vead, rikuvad need nii Rootsi kui ka SASi head mainet," kommenteeris Rootsi infrastruktuuriminister Ulrica MesUsing. Positiivseks pidas ta seda, et SAS pole oma puudusi varjanud. See näitab, et firma tahab igati neist jagu saada.
    Rootsi Airbusides on olnud ka muid probleeme, näiteks on reisijad pikematel liinidel lennukis ära minestanud. Seda juhtus rohkem mõni aasta tagasi, kui SAS uued Airbusid alles kasutusele võttis. SASi väitel oli selle põhjuseks temperatuuri mõningane tõus. Nüüdseks olevat firma väitel see probleem lahendatud.
    Kuid Rootsi lennuamet ei jaga seda seisukohta. Lennuameti peadirektor on öelnud, et on pöördunud selles küsimuses lennukitootja poole, kuid seni ei ole tema hinnangul head lahendust leitud.
    Reisijate minestamise põhjusi on asunud uurima ka Euroopa lennuturvalisuse amet (EASA), kuid seni ei ole suutnud neid leida. Juhul kui põhjus jääbki leidmata, võib EASA esitada Airbuside tootjale nõude, et lennukid tuleb ümber ehitada.
    Maailma suurim reisilennukite ehitaja Airbus edestas eelmisel aastal konkurenti Boeingut tellimuste osas.
    Euroopa lennukiehitaja edestas oma Ameerika rivaali viiendat aastat järjest, vahendas Bloomberg.
    Airbus sai mullu tellimusi 1055 lennuki ehituseks, Boeing aga 1002 lennuki ehituseks.
    Ka täidetud tellimuste osas edestas Airbus Boeingut. Airbus valmistas mullu 378 lennukit Boeingu 290 vastu.
    Nõudlus oli tugev odavate lennukimudelite järele eriti Hiinast ja Indiast.
  • Hetkel kuum
Ekspert: ärme rabista kohustuslike e-arvete jõustamisega
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Tallinna Sadama käive ja kasum langesid
Tallinna Sadama käive langes esimeses kvartalis ning kulude kasvu tõttu vähenes ka kasum.
Tallinna Sadama käive langes esimeses kvartalis ning kulude kasvu tõttu vähenes ka kasum.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Michal: Eesti tööstus kasvaks kliimaseaduse tuules kaks korda
Kliimaminister Kristen Michal räägib, milline on äsja kaante vahele saanud kliimakindla majanduse seaduse mõju Eesti ettevõtetele.
Kliimaminister Kristen Michal räägib, milline on äsja kaante vahele saanud kliimakindla majanduse seaduse mõju Eesti ettevõtetele.