Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ajalehed kadusid, ajakirju lisandus

    Meeste ajakirjad Mihkel ja Mees, ajaleht Liivimaa Kuller, raadiokanal B3, teleseriaal "Santa Barbara" ning ajakiri Äriekspert on mõned kümne aastaga kadunud märksõnad meediamaailmast, mida suudavad meenutada ehk tõsimeelseimad meediahuvilised.
    Internetti oli sel ajal kasutanud vaid mõni protsent Eesti elanikest. Olemas olid kõik kolm eestikeelset telekanalit (küll teise omandistruktuuri, juhtkonna ning programmiga). Ka loetavamad ajalehed-ajakirjad saavad suuremas osas oma ajalugu kirjutada kahekohalise aastanumbriga.
    Reklaamiturg on kümne aastaga kasvanud enam kui kolm korda, samas suurimaks reklaamijaks on endiselt globaalkontsern Procter & Gamble ja seda stabiilselt kogu perioodi jooksul. Kuigi kümne aastaga on palju muutunud, tuleb nentida, et päris palju on jäänud sisult või ka vormilt muutumatuks.
    Keerame meediareklaamiturul ajamasinat tagasi kümneaasta võrra ning võime tõdeda, et aasta 1995 märksõnadeks olid ajalehtedel "vähenemine", ajakirjadel "tõus", televisioonil "stabiliseerumine", raadiol "suurenemine" ning reklaamil üldiselt "kasv".
    1995 oli eestikeelsetele päevalehtedele kõige muutusterohkem aeg, kui ehk 1940ndate algus välja arvata. Kui aasta alguses ilmus viis eestikeelset päevalehte, siis novembriks oli nende arv liitumiste tõttu kahanenud kaheni, millele Sõnumilehe loomine lisas aasta lõpuks veel ühe. Mitmed ajalehed muutusid ajakirjadeks: telelehed, Kroonika ja Eesti Aeg ning osa neist ilmub vägagi edukalt senini.
    Suurem osa tollal asutatud ajakirjadest lõpetas peagi oma ilmumise ja järgmist ajakirjade hoogsat tekkeaega tuli oodata peaaegu kümme aastat. Asjade stabiliseerumisest annab märku ka see, et eraldi leidis äramärkimist "ajakirjade ilmumissageduse fikseerumine". Telemaailmas oli peamiseks, et oli vähem poliitilisi vapustusi kui aasta varem ning nii vaatajaskondade kui ka programmipoliitika stabiliseerumine.
    Vaadatavaimaks saateks oli "Reisile Sinuga". Raadio vallas toimus nii olemasolevate kohalike jaamade leviala suurenemine kui ka uute raadiojaamade loomine ja Vikerraadio taastamine Eesti Raadios. Uutest raadiojaamadest on unustusehõlma vajunud B3 ja T-Raadio, kuid venekeelne Sky Raadio on püsima jäänud.
    Kogu meediareklaamiturg kasvas 1995. aastal 67% ning jõudis 281 mln kroonini, mis suure inflatsiooni tõttu andis aastaseks reaalkasvuks ligikaudu 30%. Ajalehtede 55% turuosa on tänaseks vähenenud 45 protsendini, oma osakaalu on suurendanud televisioon (osakaal 1995 - 23%), ajakirjad (9%) ja lisandunud on internet, mis tänaseks võtab reklaamiturust juba kolm protsenti.
    Suurimateks reklaamijateks olid Procter & Gamble, Dandy, Eesti Loto, Wrigleys ja hulgifirma Jungent. Maailma 50 suurimast reklaamijast oli Eestis kohal enamik ning 1995. aasta oli Eestis esimeseks sellistele suurfirmadest reklaamijatele nagu Nestle ja Benckiser. Enim reklaamitud margitooted olid närimiskummid Stimorol ja Dirol ning esiviisikusse kuulusid samuti ka praegu teada-tuntud kaubamärgid: Valio, Keno Loto ja Lay's.
    Eraldi väärib märkimist mootorsõidukite reklaamimiseks investeeritud rahahulga kasv 1995. aastal ning paljuski võib vaadelda seda pikas perspektiivis tehtud otsusena, sest võimalused uut autot osta olid kümme aastat tagasi ju suhteliselt piiratud, samas mootorsõidukid olid reklaamimahult kolmas tooterühm.
    Esiviisikusse kuulusid tooterühmiti lisaks toidukaubad ja meelelahutus ning kauplused, alkohol ja tubakas. Telekommunikatsioon oli kümme aastat tagasi reklaamiteemana selgelt tagaplaanil.
    Keerates nüüd ajamasinal tagasi 2006. aasta, siis kindlasti on igaühel midagi, mida oleks kümne aasta jooksul teinud teisiti, kuid enamik toimunust on huvitav ja vajalik ning toimunud õigel ajal ja õiges kohas. Möödunu annab mõistmise sellest, kuhu üldjoontes liigume, ehk trendidest, kuid kindlasti ei võimalda ennustada korrektselt järgmisi lotonumbreid või komakoha täpsusega reklaamituru kasvu.
    Autor: Margo Veskimägi
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Balti börsid lõpetasid kvartali tõusupäevaga
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus kvartali viimasel kauplemispäeval 0,08% plusspoolel, jäädes kvartaliga siiski miinusesse.
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus kvartali viimasel kauplemispäeval 0,08% plusspoolel, jäädes kvartaliga siiski miinusesse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Eestis tegevuse müünud lihatootja loobus ka Rootsi ärist
Möödunud suvel Eesti Rakvere lihakombinaadi müünud Soome toidutootja HKScan on nüüd ära müünud ka tegevuse Rootsis.
Möödunud suvel Eesti Rakvere lihakombinaadi müünud Soome toidutootja HKScan on nüüd ära müünud ka tegevuse Rootsis.