Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Valitsus arutab täna Eesti Raudtee tagasiostmise hinda ja viisi

    Lõplikku müügihinda ei oska kommenteerida kumbki pool, nad märgivad vaid, et läbirääkimised käivad ning jätkuvad uuel nädalal.
    Meediast on läbi käinud BRSi müügihinnad 2,6-3 miljardi kroonini. Riik on olnud nõus ostma 2 miljardi krooniga, nüüd on ka see summa tõusnud 2,2 miljardini. Kindlat plaani ei ole praegu ei ministeeriumil ega valitsusel.
    Vahepeal tekkis kuulujutt, et BRS ja ministeerium ei ole ühise läbirääkimistelaua taha saanud ning BRSi hoitakse majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi otsustega vaid kursis.
    Majandusministri nõunik Heido Vitsur lükkas eile selle jutu ümber ning ütles, et BRSi esindajatega on kohtutud õige mitu korda. "Häält ei ole tõstetud, uksi pole paugutatud, paberipakkidega pole vastu laudu pekstud," lisas Vitsur.
    Täna tutvustab valitsuses majandusministeeriumi koostatud Eesti Raudtee 66% osaluse tagasiostmise raportit minister Edgar Savisaar. "Seda, kas valitsus otsustab ka homme, ei saa hetkel öelda," ütles Vitsur.
    Hinda, millega riik oleks nõus raudteed tagasi ostma, keegi praegu ei ütle. "Summa ei takista aga raudtee tagasiostu valitsusse viimast," ütles Vitsur.
    Peaminister Andrus Ansip ütles raudtee tagasiostu kommenteerides, et riigil pole mingisugust kava ega tahet Eesti raudteed natsionaliseerida.
    "Pigem on tänane olukord ikka selline, et üks omanik otsib oma aktsiatele ostjat ning soovib selle eest saada parimat hinda. Initsiatiiv on selgelt müüja poolel," selgitas Ansip.
    Peaminister ütles, et kui hind sobib, siis on tagasiostmine võimalik kas riigi või mõne tema äriühingu poolt, kuid riigile vastuvõetava hinna üle peaminister spekuleerida ei soovinud.
    "Kui riik peaks aga mingil põhjusel ostma aktsiad enamusomanike algselt pakutud hinnaga, siis sisuliselt tähendaks see Venemaa transiidi doteerimist kõigi Eesti elanike poolt," ütles Ansip.
    BRSi eestlastest omanikud Guido Sammelselg ja Jüri Käo paneksid 2,5 miljardi kroonise müügihinna puhul kasumina taskusse hiigelsumma ja seda kõigest viieaastase investeeringu järel. Kasumi suurusega keegi spekuleerida ei taha.
    Arutlusel on ka Tallinna Sadam kui potentsiaalne Eesti Raudtee osaluse ostja. Esimene müügipakkumine tehti korraga nii Eesti riigile kui ka Tallinna Sadamale.
    Tallinna Sadam teemat kommenteerida ei taha, kuid avalike suhete juhi Sven Ratasepa sõnul on sadam nõus raudtee ostma, kui riik omanikuna ostu sadamale kohustuseks teeb.
    "Me oleme nõus läbirääkimisi pidama, kuid hinnakujundajaks ei ole kindlasti Tallinna Sadam, vaid ikkagi omanik Eesti riik. Otsuse, kas osta raudtee ning kuidas osta, teeb ikkagi ministeeriumi komisjon," ütles Ratasepp.
    Ta lisas veel, et raudtee liitmine sadamaga looks kindlasti hea sünergia, et Eestit läbiv transiit panna paremini toimima ning hoida raha riigis.
    Jüri Käod ja Guido Sammelselga kommentaaride saamiseks kätte saada ei õnnestunud.
  • Hetkel kuum
Väikekaupmees: turgu ahistav alkoholiregister peab kaduma!
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Kiirtoidukett tükeldab aktsiaid, et töötajad saaks osanikeks
NYSE-l noteeritud kiirtoidukett Chipotle Mexican Grill tõi saabuva 1:50 suhtega aktsiajagamise põhjuseks, et nii muutub aktsia ka ettevõtte töötajaile taskukohaseks.
NYSE-l noteeritud kiirtoidukett Chipotle Mexican Grill tõi saabuva 1:50 suhtega aktsiajagamise põhjuseks, et nii muutub aktsia ka ettevõtte töötajaile taskukohaseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Väikekaupmees: turgu ahistav alkoholiregister peab kaduma!
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Mitmesaja ettevõtte mentor: proovige teinekord turge, mis pole Läti
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eksperdid: infoturbestandard tõstab erasektoris teenuste kvaliteeti
Lühendi E-ITS järgi tuntud Eesti infoturbestandardit peavad rakendama väga erinevad asutused ja ettevõtted. Kuidas see neid mõjutab?
Lühendi E-ITS järgi tuntud Eesti infoturbestandardit peavad rakendama väga erinevad asutused ja ettevõtted. Kuidas see neid mõjutab?
Suurfirmade palga TOP: mõni teenib preemiaga teise aastapalga
Suurfirmadest on kõige ühtlasemalt kõrge palgaga infotehnoloogiafirmad, aga teise kümne lõpupoole nende ülekaal kaob ja firmasid mahub saja parima palgamaksja hulka paljudest tegevusvaldkondadest.
Suurfirmadest on kõige ühtlasemalt kõrge palgaga infotehnoloogiafirmad, aga teise kümne lõpupoole nende ülekaal kaob ja firmasid mahub saja parima palgamaksja hulka paljudest tegevusvaldkondadest.