Majandusvabadusi maailmas mõõdavad globaalsel tasandil kaks asutust: Heritage'i Sihtasutus USAs ja Fraseri Instituut Kanadas. Mõlema andmetel on vabadused, konkurentsivõime ja kasv omavahel tihedalt seotud. Selle illustreerimiseks on piisavalt statistikat kättesaadaval ning nimetatud seose äratõestamine ei ole selle artikli eesmärk.
Majandusvabadused on seotud valitsuse suuruse ja sekkumise määraga majandusse. Heritage'i kasutatud kümnest kriteeriumide alagrupist (kokku 50 kriteeriumi) tegelevad valitsuse suuruse ja sekkumise määraga kaks. Fraseri 37 kriteeriumi hulgas mõõdab esimene blokk valitsuse kulusid, makse ja sekkumist ettevõtlusse; viimane blokk aga võtab vaatluse alla tööturu ja ettevõtete valitsusepoolse regulatsiooni.
Eelarveline koormus (Heri-tage) on vähim Hongkongis (1,8) ja suurim Iirimaal (2,3). Vahemärkus: Heritage'i parim hinne on 1 ja halvim 5. Ettevõtte tulumaksumäär on madal kõigis neljas riigis. Isiku tulumaks on aga teistest erinevalt väga kõrge Iirimaal (4 hindepalli). Enim kasvatas valitsuse kulusid viimase aruande järgi Eesti. Viimane fakt on ka üheks põhjuseks, miks Eesti viimase aruande kohaselt edetabelis langes. Riikide neliku eelarvekoormus jääb tervikuna siiski tunduvalt alla Euroopa Vahemeremaade ning näiteks Prantsusmaa ja Belgia tasemele.
Enim sekkub Euroopa valitsustest majandusse (Heritage) Rootsi ja Prantsusmaa. Sekkumise määr on madal Vahemereriikides ja vaatlusaluses neljas väikeriigis. Iirimaa, Eesti ja Hongkongi valitsused sekkuvad väga vähe, Singapuri valitsus suhteliselt palju (hinne 3,5). Viimane ületab, tõsi küll, isegi Rootsi ja Prantsusmaa ja on ilmselt riigikapitalismi süüdistuse põhiargumendiks.
Fraser reastab neli riiki valitsuse suuruse alusel (kulud, maksud, riigiettevõtted) järgnevalt: Hongkong (8,9), Singapur (8), Eesti (6,5) ja Iirimaa (5,9). Vahemärkus: Fraseri skaalal on 10 kõrgeim hinne (maksimaalne vabadus) ja 1 madalaim. Fraseri väitel asuvad Euroopa suurimad valitsused Rootsis ja Prantsusmaal, regioonide võrdluses Põhjalariikides ja Kontinentaal-Euroopas.
Kui võrrelda meie vaatlusalust nelja väikeriiki, siis võib alaindeksite alusel välja tuua järgmised momendid. Valitsuse kulud SKPst on väikseimad Hongkongis ja suurimad Eestis. Tulusiirded ja subsiidiumid on kahes linnriigis kaks korda väiksemad kui Iirimaal, Eesti asub vahepeal. Ühtlaselt ülimadal on kõigis neljas riigis valitsuse osa ettevõtluses: Hongkongi, Iirimaa ja Eesti hindepall on 10, Singapuril 8. Suurim erinevus tuleb välja linnriikide kõrgeima maksumäära (mõlemal hinne 10) võrdlemisel Iirimaa ja Eestiga (vastavalt 4,5 ja 5,5).
Ja lõpuks - tööturgude ning ettevõtlusalane regulatsioon (Fraser). Üldpilt on selline, et ettevõtete regulatsiooni määr on arenenud ja konkurentsivõimelistes riikides suhteliselt madal, madalaim Põhjalas ja Anglosaksi riikide hulgas. Pole juhus, et konkurentsivõimelisim riik Soome reguleerib ka ettevõtteid kõige vähem, vähem kui USA. Kõige rohkem sekkub Itaalia valitsus. Hongkongi ja Singapuri vastav näitaja on omakorda parem kui Soomel; Eesti ja Iirimaa reguleerivad ettevõtlust juba veidi enam.
Olukord tööturgude regulatsiooni osas on palju kirjum ja üldskaala pikem. Ühes skaala otsas on Hongkong 7,7 hindepalliga, teises otsas Saksamaa (2,8). Anglosaksi riigid reguleerivad tööturgusid vähe, Põhjala, Kontinentaal-Euroopa ja Vahemereriigid palju. Singapur, Iirimaa ja Eesti asuvad vahepeal.