Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Taara kogumine toob poele kliente
OÜ Eesti Pandipakend tellimusel tegi Turu-uuringute AS küsitluse, millest selgub, et 68 protsenti küsitletutest peab igapäevaste sisseostude koha valikul oluliseks, et seal võetaks vastu ka taarat. Kõige olulisemaks peavad seda tallinlased ja Põhja-Eesti elanikud.
Tallinlanna Kairit, kes reede keskpäeval Tondi Selveri ees asuvasse tagastusautomaati pudeleid-purke ladus, oli süsteemiga rahul. Tema ostukoha eelistuse määrab tihti mugavus - on hea, kui kõik vajalikud toimingud ühes kohas tehtud saab.
Tondi Selveri eeliseks pidas ta asjaolu, et taaraautomaat asub poest eraldi. "Siia on mugav lähedale parkida ning pole vaja kottidega poeuksest sisse trügida," lisas Kairit kotte tühjendades.
Kuna Kairit ei ole just iganädalane pakenditagastaja, vaid toob taarat iga paari nädala tagant, oli tal sel korral kaasas üheksa kilekotti pandipakenditega.
See tekitas paarist-kolmest inimesest koosneva järjekorra. Üks keskealine paar, kilekott õlletaaraga näpu otsas, muutus kärsituks ja lahkus.
Seevastu vanaema Loit koos lapselapse Voldemari ja koera Mukiga ei teinud ootamisest probleemi, sest kodupoe juures taara tagastamine on neil alati õnnestunud.
Kairit, kellel automaadi juures vahepeal ka üks tõrge tekkis, sai siiski kogu kaasavõetud pudeliportsu eest automaadist kviitungi ja siirdus poodi nädalalõpuks sisseoste tegema.
Tema sõnul toimib süsteem hästi ning probleeme on olnud vaid mõnel üksikul korral. "Tõrked on enamasti inimese kärsitusest," täpsustas Kairit.
OÜ Eesti Pandipakend turundusjuhi Birgit Tolmanni sõnul saavad kaupmehed, kes on oma poes joogipakendite vastuvõtu korraldanud, suurema käibe ja klientide rahulolu osaliseks.
"Pakendite vastuvõtmine on muutunud kaupmeeste jaoks klienditeeninduse loomulikuks osaks," lisas Tolmann.
Lähipoe heade tingimuste hulgas peeti küsitluse põhjal oluliseks, et kõiki pakendeid võetakse vastu, et kauplus on avatud sobivatel kellaaegadel ja pole pikki järjekordi.
Suvel on soojade ilmade ja suurenenud tarbimise tõttu pakendite tagastus võrreldes märtsi-aprilliga kaks korda kasvanud. See on põhjustanud klientidele ka ebamugavusi, kuid Tolmanni sõnul tuleb probleeme ette igas valdkonnas ning neid lahendatakse.
Uuringust selgus, et poole aastaga on 6 protsenti suurenenud nende inimeste hulk, kes tagastavad taarat oma lähipoodi, ning 11 protsendi võrra on kahanenud pudelite viimine taarapunkti.