Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tallinn ja Viimsi võitlevad kiirlaevade kihutamise vastu
Tallinna linn ja Viimsi vald on korduvalt
väljendanud kahtlust, et kiirlaevade käigulained kahjustavad Viimsi ja lähedaste
saarte rannikut ning ohustavad väikelaevade liiklust Tallinna lahel, kirjutab
Eesti Päevaleht Online.
Kui laevade kiirust kas või natukene vähendada, nii et väljasõit Tallinnast-Helsingist pikeneks seitse-kaheksa minutit ja kogu sõiduaeg 15–20 minutit, siis ei mõjutaks laevalained Tallinna lahe rannaprotsesse pea-aegu üldse.
Rannavööndis tekitavad suuri, looduslikult mitteesinevaid kuni paarimeetriseid laineperioode aga suured kiirlaevad, nagu näiteks AutoExpress, SuperSeaCat ja Nordic/Baltic Jet.
Merefüüsik Tarmo Soomere selgitust mööda on kiiruse piiramine kasulik ka laevafirmadele. Laevamootorites põletatud kütusest umbes pool läheb laeva füüsiliseks edasiviimiseks ja teine pool lainete tekitamiseks. Kui õnnestub laine kõrgust umbes kaks korda vähendada, jääb veerand kütust põletamata.