Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Sel nädalal jõudis müügile uus Mini
BMW ja Mini esindaja Eestis AS United Motors esitles esmaspäeval kultusauto Mini järgmise põlvkonna mudelit.
Uue mudeli täiustused disainis tehti Mini seniseid traditsioone jätkates, sest disaineritel ei lubatud tuttavat ilmet niisama lihtsalt kõrvale heita.
Vaatamata välisele sarnasusele on uue Mini mõõtmed kasvanud, näiteks pikkus 6 cm võrra, samuti on uued kõik kerepaneelid. Ümaramad esituled, mille sisse integreeriti ka varem eraldi asetsenud suunatuled, ei tõuse enam koos kapotiga, vaid kinnituvad kere külge.
Parktuled viidi ühtse ja suurema klaasi alla kokku udutuledega. Salongidisainis mõjuvad eriti trendikalt lennuki juhtpaneelilt tuttavad tumbler-nupud, millest osa on paigutatud nüüd ka lae alla. Kogu interjöör on sportlik ja sees on ruumi rohkem nii juhile kui ka kaassõitjatele.
Omalaadseks kultusautoks kujunenud Mini uue põlvkonna väljatöötamisel pöörati põhirõhk sõiduomaduste täiustamisele. Inseneride panus väljendub uute materjalide ja tehnoloogiate kasutuses, ka uutes mootorites ning eksklusiivsemas varustuses.
Sel nädalal müügile jõudva Mini uue põlvkonna tippmudel on 1,6-liitrise turbolaaduriga bensiinimootoriga varustatud Mini Cooper S, millel võimsust 175 hj. Paljudele üllatava uudisena lisandub 2007. aastal ka Mini diiselmudel, mis on varustatud sportliku turbodiiselmootoriga.