• OMX Baltic0,2%293,38
  • OMX Riga−0,13%909,68
  • OMX Tallinn−0,03%1 961,79
  • OMX Vilnius0,12%1 229,18
  • S&P 5000,48%6 631,96
  • DOW 300,27%46 142,42
  • Nasdaq 0,94%22 470,73
  • FTSE 1000,08%9 235,4
  • Nikkei 225−0,57%45 045,81
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%97,83
  • OMX Baltic0,2%293,38
  • OMX Riga−0,13%909,68
  • OMX Tallinn−0,03%1 961,79
  • OMX Vilnius0,12%1 229,18
  • S&P 5000,48%6 631,96
  • DOW 300,27%46 142,42
  • Nasdaq 0,94%22 470,73
  • FTSE 1000,08%9 235,4
  • Nikkei 225−0,57%45 045,81
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%97,83
  • 28.11.06, 15:43
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Maantee ehitus seab ohtu ühe Euroopa puutumatuma metsa

Rumeenias asuvad Euroopa ühed viimased rikkumata ja mitmekesise loodusega piirkonnad. Nüüd soovitakse läbi nende väärtuslike metsade rajada tee.
Piirkond, mida hakkab läbima maantee numbriga 66a, on Euroopas üks ürgsemaid ja hõlmab Rumeenia lääneosas 100 000 hektari suuruse ala, vahendas greengate.ee ajalehe The Independent uudist.
Petrosani ja Baile Herculane linnu ühendama hakkav tee on Rumeenias algatanud mitmeid teravaid debatte. Rumeenia presidendi Traian Basescu poolt isiklikult heaks kiidetud projekt sai hoogsa alguse möödunud suvel. Projekti toetamine on toonud presidendile palju pooldajaid kunagise kaevanduslinna Petrosani elanike seast. Linn oli varem kaasatud tööstuskasvu programmidesse, mis nüüd on vajunud unustuste hõlma. Loodetakse, et uus maantee muudab piirkonna investoritele meelepärasemaks ning toob linna töökohti.
Keskkonnakaitsjate sõnul maksaks see liiga kõrget hinda. Euroopas on juba piisavalt metsi, mis on killustatud ja kahjustatud. Tee ehitamine tähendaks umbes 10 000 hektari puutumatu metsa hävitamist. Metsa, kus kasvavad sadu aastaid vanad puud ning loomad elavad häirimatult oma loomulikku elu.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kuigi ehitustegevus kahjustab loodust juba praegu, kardetakse rohkem just pikaajalist mõju. Üheks tulevaseks probleemiks, mille toob välja Luminita Tanasie Maailma Looduse Fondist, on näiteks massturism, mis võib muutuda probleemiks loodusele. Samuti ei rajata tiheda liiklusega teele metsloomade liikumiseks vajalikke koridore.
Kommentaari on palutud nii riigi keskkonna- kui ka transpordiministrilt, kuid seni ei ole vastust saadud.

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele