Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Sakslased toovad ka oma kasutatud autod Leedust

    Saksamaale jõudes selgus aga tõsiasi, et kodutöö oli liialt nõrk ehk ühegi auto eest polnud käsiraha makstud ja seal maal liiguvad autod sama kiiresti käest-kätte kui meil leib või piim. Üks auto oli siiski alles - ühel Berliini platsil oli türklane, kes müüs 2000. aasta BMW 330 XD-d. Hind oli väga normaalne ja sestap sai kohale mindud.
    Saksamaale jõudsime öösel, sestap ööbisime Berliini kesklinnas ühiselamut meenutavas hotellis Circus. Hommikul tegime varakult kõne türklasele, kes kinnitas, et auto on ikka alles ja tegu on nelikveolise diiselmootoriga BMWga. Jõudsime platsile ja seal ootas meid must BMW. Olgu, uks oli natuke lömmis, kuid hind oli ju ka soodne. Autol polnud tulesid ees, mille peale türklane kinnitas, et need on olemas, aga varastamise kartuses pannakse need hoiule.
    Vaatasime auto üle ja avastasime, et auto oli tagaveoline. Türklane oli üritanud meile "mütsi pähe tõmmata" ja vabandas, et ta pole kunagi öelnud, et see on nelikveoline, kuigi ta oli seda kaks tundi varem telefonis kinnitanud. Seepeale üritas ta meile müüa Mercedest, mille hind tundus soodne ja aasta oli ka hea ehk 2002. Türklane kinnitas, et läbisõit on 140 000 kilomeetrit ja tal on selle kohta kõik paberid ka olemas.
    Nõudsime võtmeid ja asusime autot uurima. Esimene avastus oli, et auto oli hoopis 2001. aasta oma. Teine avastus oli võtmete küljes olev rõngas, millele oli unustatud eelmisest kohast silt, mis näitas läbisõiduks 197 000 kilomeetrit. Türklane kiskus meeltesegaduses välja paberid, näitamaks, et ta oli ühe nelikveolise BMW eelmisel päeval just müünud. Paber oli saateleht kohast, kust ta oli selle ostnud. Selleks kohaks oli Marijampole Leedus. Tõstsime viisakalt mütsi ja hakkasime sõitma - Leetu.
    Leedus olime laupäeval, mis pole just parim päev sealt autode leidmiseks. Kui karta leedukate endi poolt kokkukeevitatud autosid, siis ei tasu platsidel eriti ringi vaadata, vaid auto tuleb võtta otse saabuvalt treilerilt. See on paras võitlus ja alguses tasub pealtvaatajana kõrvale jääda, sest endise NSVLi ida- ja lõunapoolseimate vabariikide suurimad pojad seisavad turu nurgal ja ootavad iga saabuvat treilerit kui sõjasaaki, millele hoopealt peale karatakse ja parem kraam kohe kinni pannakse. Enamjaolt jahitakse siiski Mercedeseid ja Audisid, sestap jäi meie tagasihoidlikule seltskonnale võimalus erinevaid BMWsid uurida. Väike otsimine ja tulemus polnud üldse paha. Kaks hinna ja omaduste poolest kõlblikku autot sai ka ostetud. Üks oli ihaldatud BMW 330 XD ja teine BMW 328 CI Coupe. Esimene on pärit aastast 2001 ja teine aastast 2000. Mõlemad on ka korralike lisadega ja maha võtsime nad Itaaliast tulnud treileritelt. Esimene on pärit Vilniusest ja teine Kaunasest.
    Tähelepanu tasub pöörata asjaolule, et autodele tuleb kindlasti teha kindlustus ja kontrollida, et kindlustuse paberitel oleks ka auto transiitnumber märgitud. Teine asi on see, et Lõuna-Euroopast pärit autodel pole kunagi all talverehve, mis Baltimaades sõitmiseks on praegusel aastaajal kohustuslikud ja ilma nendeta sõites üle piiri ei saa.
  • Hetkel kuum
Tarmo Tamm: pätile päti palk? Aga äkki ei hakkaks ka õige hõlma!
Pätte on ettevõtjate hulgas marginaalne osa ja nendegi karistamine peab olema vaba juhustest. Pole veel hilja konkurentsiseaduse kavandatud muudatusi prügikasti visata, kirjutab ettevõtja ja riigikogu liige Tarmo Tamm (Eesti 200).
Pätte on ettevõtjate hulgas marginaalne osa ja nendegi karistamine peab olema vaba juhustest. Pole veel hilja konkurentsiseaduse kavandatud muudatusi prügikasti visata, kirjutab ettevõtja ja riigikogu liige Tarmo Tamm (Eesti 200).
Esimesed naised, kes purustasid investeerimismaailmas klaaslae
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Esimesed naised, kes purustasid investeerimismaailmas klaaslae
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Endine peaarhitekt: ühest Tallinna servast teise võiks jõuda 25 minutiga “Piirkiiruse arutelu on pseudoteema!”
Tallinna linnaruumis pole võimatuid lahendusi ja igal teemal saab leida mõistliku kompromissi, välja arvatud ehk Estonia juurdeehitus Tammsaare parki, rääkis aastatel 2007–2019 Tallinna linnarhitekti ametit pidanud Endrik Mänd Äripäeva raadios.
Tallinna linnaruumis pole võimatuid lahendusi ja igal teemal saab leida mõistliku kompromissi, välja arvatud ehk Estonia juurdeehitus Tammsaare parki, rääkis aastatel 2007–2019 Tallinna linnarhitekti ametit pidanud Endrik Mänd Äripäeva raadios.
Taastuvelektri toodang näitas aasta alguses kasvu
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.