"Paki saatja võiks võimalusel edastada saajale kullerfirma nime, kellega saadetis lähetatakse, paki numbri ning eeldatava kättetoimetamise aja," räägib ASi DPD Eesti müügi- ja turundusjuht Janek Kivimurd.
Kui saabumise päev langeb kokku tööpäevaga võib juhtuda, et klient ei ole saadetise üleandmishetkel kodus kättesaadav.
"Kui klient teab ette, et vastuvõtmine pole tööpäeva sees võimalik, oleks mõistlik lasta saatjal adresseerida saadetis vastuvõtja töökohta, mitte kodusele aadressile," soovitab ASi DHL Eesti tegevjuht Evert Kreek ja lisab, et nende kuller läheb kliendile saadetist etteteatamiseta ära viima vastavalt saatelehel toodud aadressile.
"Kui klienti pole kodus, siis jäetakse kliendile teatis," selgitab ta ja kiidab eraisikuid, kes võtavad ise klienditeenindusega ühendust, öeldes, et nende koduaadressile on tulemas kiirkullersaadetis, kuid neid pole kodus, ja adresseerivad oma saadetise näiteks töökohta ümber.
Sarnaselt DHLile jätavad ebaõnnestunud kättetoimetamisest kirjaliku teatise ka DPD ja UPS Estonia.
"Kui saadetise saajat ei ole näidatud aadressil, jäetakse talle teade ning järgmisel päeval korratakse kättetoimetuskatset," selgitab UPSi esindaja EKLT OÜ arengu- ja kvaliteedijuht Sirje Sakk, kelle sõnul näeb UPSi reeglistik ette kolme kättetoimetuskatset kolmel järjestikusel tööpäeval.
Just teatise jätmise tõttu on eriti oluline, et pakisaaja aadress oleks õigesti edastatud, vastasel juhul ei jõua need ka õige inimeseni.
Saadetisi ei hoia kullerfirmad aga igavesti. Janek Kivimurd osutab, et vastavalt DPD teenuste tingimustele tagastatakse saadetis saatjale 7 tööpäeva pärast teistkordset kättetoimetuskatset.
UPSist liiguvad saadetised tagasi lähetajariiki aga üheksandal tööpäeval alates Eestisse saabumise päevast, kui kliendiga pole ühelgi moel õnnestunud kontakti võtta.
DHL informeerib klienti ka sellest, et saadetist hoitakse esinduses kuni 3 kuud, kuid pärast seda kuulub see hävitamisele.
A-kullermehe müügijuhi Ermo Jöötsi kinnitusel hoiab firma pakki esinduses nii kaua, kuni klient soovib.
Hetkel kuum
“On selge kahtlus, et see asi on juba ammu maksejõuetu”
Omanike seas ka LHV eksjuht ja kaasasutaja
Lisaks püüavad kullerid mobiiltelefoninumbri olemasolul võtta saajaga ühendust, et vajadusel pakk sobivasse kohta kätte toimetada.
Saadetisele võib pärast teatise saamist ka ise esindusse järele minna, siis on selleks vaja saadetise ID-koodi või isikut tõendavat dokumenti.
Saadetise teekonda saab ka kullerfirma koduleheküljel jälgida.
Ootamatud saadetised muudavad kliendi kullerisuhtes rahulolematuks, kuna teatis ei jõua kohale.
Tanel Rajale tuli pakiteatis ootamatult. Kuna tegemist oli ilmselt jõulukingitusega, polnud ta selle saabumisest teadlik.
Kuller eksis ka saadetise teatist jättes postkastiga ning jättis sellele märkimata paki ID-koodi, mistõttu oli seda hiljem klienditeeninduses telefoni teel raske tuvastada. Lõppkokkuvõttes ei jõudnudki pakk kunagi Tanelini.
DPD müügi ja turundusjuht Janek Kivimurd peab juhtunut õpetlikuks ning lisab, et see annab aimu, kui oluline on märkida saatelehele saaja täpsed andmed.
Ühtlasi vabandab Kivimurd kulleripoolse kättetoimetamiskatse teatise ebakorrektse täitmise ning postitamise eest.
Kui pakk saadetakse koju, siis helistame alati ette.
On juhtunud, et oleme läinud kliendile koju ja tuleb välja, et ta on tegelikult tööl. Siis viime paki ka töö juurde ära.
Postkasti me kunagi teadet ei jäta, sellisel puhul alati helistame ja lepime omavahel kokku, kus ja millal saab paki üle anda.