Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Viimane Lääne-Eesti päästekeskuse ZIL–auto lõpetab töö
Koeru päästekomandos asuv Eesti viimane
tuletõrjeauto ZIL pääseb kuu aja pärast pensionile, mis tähendab, et läheb
kingituseks mõnele äärekülale.
Kui kümmekond aastat tagasi oli pritsimeeste üks peamisi sõidukeid ZILi tüüpi, siis nüüd on seda marki masin kogu Eestis üksnes Koeru päästjate kasutada, kirjutas Järva Teataja.
Nädalapäevad tagasi said Koeru päästjad endale Scania päästeauto, mis vajab natuke remonti ja hakkab siis ZILi asendama.
Lääne–Eesti päästekeskuse Järvamaa päästeosakonna Koeru tugikomando pealik Ain Kanne lubab, et viimane tegutsev ZIL vanarauaks ei lähe. «Meil on plaan annetada see mõnele äärekülale, kuhu päästjatel on õnnetuse korral pikk maa sõita,» sõnas ta.
Päästjad Ülo Jammer, Maido Kasemägi ja Tõnu Truska meelest on nõukogude päritolu auto igati hea, ainult ühe puudusega: kiirust pole!
Truska teada on ZILi kiirusrekord 90 kilomeetrit tunnis ja seegi pärituulega mäest alla sõites. Tasasel maal jääb kahe ja poole tonnise veepaagiga auto kiiruse laeks 70 kilomeetrit tunnis.
Suurel osal tuleohutusülevaatuse kohuslastest on jätkuvalt ülevaatus tegemata. Päästeamet on viimasel ajal saatnud ettevõtetele hoiatusteateid. Foruse praktika näitab, et tihti pole ettevõtete juhid ja hoone haldjad kursis, millised tuleohutusnõuded peavad olema täidetud ning mis regulaarsusega tuleb seadmeid kontrollida. Valdavalt on murekohad objektidel sarnased.