• OMX Baltic0,26%297,36
  • OMX Riga−0,01%916,56
  • OMX Tallinn0,49%2 026,77
  • OMX Vilnius0,07%1 218,52
  • S&P 500−0,59%6 411,37
  • DOW 300,02%44 922,27
  • Nasdaq −1,46%21 314,95
  • FTSE 1000,34%9 189,22
  • Nikkei 225−0,38%43 546,29
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%94,06
  • OMX Baltic0,26%297,36
  • OMX Riga−0,01%916,56
  • OMX Tallinn0,49%2 026,77
  • OMX Vilnius0,07%1 218,52
  • S&P 500−0,59%6 411,37
  • DOW 300,02%44 922,27
  • Nasdaq −1,46%21 314,95
  • FTSE 1000,34%9 189,22
  • Nikkei 225−0,38%43 546,29
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%94,06
  • 15.02.07, 13:01
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ansip: olukord Koidula piirijaamas ei ole normaalne

Peaminister Andrus Ansipi sõnul ei ole praegune korraldus, et piiriprotseduurid tehakse Tartu linnas normaalne.
"Et kaubajaamas seisab neli-viis ešeloni, see on ohtlik kogu linnale, tartlased ei taha õhku lennata," lisas ta valitsuse pressikonverentsil.
Täna otsustatud skeemi kohaselt algab Koidula raudteepiirijaama ehitus sel aastal, piirijaam saab lõplikult valmis 2010, raha selleks tuleb riigieelarvest, Riigi Kinnisvara ASist ja Eesti Raudteelt.
Rahandusminister Aivar Sõerd ütles valitsuse pressikonverentsil, et Koidula piirijaama rajamine läheb maksma 942,7 miljonit krooni, millest 536,3 miljonit tuleb Riigi Kinnisvara ASilt, 335,8 miljonit riigieelarvest ja 70,6 miljonit krooni Eesti Raudteelt.

Artikkel jätkub pärast reklaami

"Hetkel on Koidula piiripunkt lamp ja üks post, piirivalvurid saavad hea tahtmise juures vaid vagunid kokku lugeda," kirjeldas ta hetkel valitsevat olukorda.
"Praegu saame sealt tulevaid ronge kontrollida vaid siis, kui palume need Petseris kinni pidada. Neilt rongidelt ei ole kunagi leitud salakaupa, samas on teada, rongidest on kaste välja loobitud, mida usinad näpud kokku korjavad," lisas Ansip.
Ansipi sõnul ei ole eraomanikud huvitatud, et piiri protseduurid tehakse Koidula piiripunktis.
"Reisiliiklus sel marsruudil Venemaa ja Eesti vahel on võimatu, reisijate kontrollimine praktiliselt võimatu," lisas ta.
Riik ehitab rahandusministri kinnitusel lisaks piirijaamale välja ka kogu infrastruktuuri ehk teed ning sillad.
Koidula raudtee-piirijaama väljaehitamisega on venitatud aastaid. Eelmisest voorust ei õnnestunud Eestil Euroopa Liidu struktuurifondide raha Koidula raudtee-piirijaama väljaehitamiseks saada, euroraha taotlemisega uuele ringile minek tähendaks vähemalt 1,5 aastast ajakadu.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    0 k 28 p 6 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele