Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Euroopa Liit tahab piirata kütuseturismi

    Ühelt poolt on tegemist keskkonnaprobleemiga, kuna suured veokid sõidavad odava kütuse jahil maha arvukaid lisakilomeetrid. Teisalt jätab see kõrgema maksuga riigid aastas ilma sadadest miljonitest eurodest.
    Samas pole komisjoniski üksmeelt - maksutõusu vastaste seas on nii Eesti volinik Siim Kallas, Leedu volinik Dalia Grybauskaite, Iiri Charlie McCreevy kui ka Poola Danute Hübner. Nii tuli komisjonil homsele kavandatud maksuplaani avalikustamine jälle paar nädalat edasi lükata.
    Praegu on Euroopa Liidus aktsiisi miinimummäär 2004. aastast kehtima hakanud 302 eurot 1000 liitri kohta, mis aastaks 2010 tõuseb 330 eurole. Mitmetes üleminekuperioodi saanud uutes liikmesriikides võib maks olla kõigest 220 eurot.
    Kovacsi ettepanek on kehtestada uueks miinimummääraks 2012. aastast 359 eurot, mis kaks aastat hiljem kerkiks 380 eurole. Kovacsi selgituste järgi lõpetaks maksutõus kütuseturismi, kus veokid teevad suuri haake, et liikmesriikide erinevatest maksutasemetest kasu lõigata.
    Komisjoni eelarvevolinik, Leedu endine rahandusminister Dalia Grybauskaite leiab aga, et "ELi konkurentsivõime hoidmiseks tuleks kütuseaktsiisi hoopis langetada". "Maksud mõjutavad konkurentsivõimet ja need riigid, kes on valinud kõrged maksumäärad, on läinud ise vabatahtlikule riskile," ütles üks võrguväljaandele EUObserver.com teemat kommenteerinud diplomaat. Ühtlasi riskiks aktsiisimaksude tõus külmutada Leedu lootuse eurole üle minna.
    Kriitilised on maksutõusu suhtes ka Poola ja Tšehhi, mis on populaarsed tankimiskohad veokitele, mis naaberriigi Saksamaa kõrgetest maksudest ringiga mööda sõidavad. Aastal 2004 kaotas Saksamaa sellise "turismi" tõttu maksutulu vähemalt 1,9 miljardit eurot, näitas Euroopa Komisjoni uuring. Sama uuringu järgi on Saksa juhid iga kokku hoitud eurosendi eest valmis sõitma kuni neli kilomeetrit ekstra. Aktsiis moodustab tanklas müüdava kütuse hinnast 30-60% (ilma käibemaksuta), mis vastab veofirmade kuludes 6-18 protsendile, kirjutas EUObserver.
    Siim Kallas ei soovinud eile oma seisukohta kommenteerida.
    Komisjoni maksuettepaneku avalikustamise järgmine tähtaeg on märtsi keskpaik.
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Investorite kunagine lemmikaktsia on vajunud sügavale sohu Analüütikud hindavad, kas tegemist on ostukohaga
Koroonaajal suure edu saavutanud Pfizer on nüüdseks kaotanud üle poole oma tippväärtusest. Analüütikud selgitavad, kas languse taustal võiks terendada ostukoht.
Koroonaajal suure edu saavutanud Pfizer on nüüdseks kaotanud üle poole oma tippväärtusest. Analüütikud selgitavad, kas languse taustal võiks terendada ostukoht.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Läti keskpank tõmbas kasvuprognoosi allapoole
Läti Pank korrigeeris selle aasta majanduskasvu prognoosi ja näeb nüüd, et riigi majandus võiks sel aastal kasvada 1,8 protsenti.
Läti Pank korrigeeris selle aasta majanduskasvu prognoosi ja näeb nüüd, et riigi majandus võiks sel aastal kasvada 1,8 protsenti.
Hollandi firma plaanib Pärnusse miljarditehast Riisalo: kui saame neid kuidagi aidata, siis teeme seda
Hollandi ettevõte plaanib rajada Pärnusse miljard eurot maksva metanooli ja vesiniku tootmisüksuse.
Hollandi ettevõte plaanib rajada Pärnusse miljard eurot maksva metanooli ja vesiniku tootmisüksuse.