Et äri võimalikult edukalt arendada, investeerivad laienevad ettevõtted turuanalüüsi, hinnates tarbijate käitumist, konkurente, kohaliku turu atraktiivsust ja omapära. Üks olulisemaid ja kergesti kättesaadavamaid turuteabe allikaid on aga meedia. Meediaseire ja -analüüs võimaldavad õppida tundma turu selliseid nüansse, mis silutud ja ehk liigselt üldistavates ametlikes allikates ja brošüürides ei kajastu. Press reedab uuritava turu mikro- ja makromajanduslikud eripärad.
Vabades riikides ei ole meedia pelgalt neljanda võimu kandja, vaid ka võimuvahekordade paljastaja. Samuti toimib meedia tänapäeval oraaklina: tänased meediasündmused kajastuvad tihtipeale homsetes majandusnäitajates ja vastupidi. Meedia on ka ainulaadne teabeallikas, mis demonstreerib kohaliku turu või regiooni vajakajäämisi, mida teatud konkreetset tüüpi ettevõte või organisatsioon lahendada saaks.
Meedia reedab huvipakkuva turu nõudluse. Viimase kohta saab teavet, jälgides teemasid, mis nõudluse suhtes selgeid vihjeid annavad. Eksperthinnanguid on just nimelt ajalehtedest ja ajakirjadest kõige lihtsam kätte saada ja laieneva ettevõtte huvides turu uurimiseks ära kasutada.
Meediaseire kaudu on ka väikeettevõttel ligipääs teabele, mida tavaliselt hangitakse kallite ja aeganõudvate turuküsitluste kaudu. Turuanalüüsis on meediat vahel teenimatult sekundaarseks teabeallikaks peetud.
Autor: Annika Lepp