• OMX Baltic0,45%299,68
  • OMX Riga−0,23%863,51
  • OMX Tallinn0,07%1 954,76
  • OMX Vilnius0,7%1 165,75
  • S&P 5002,03%5 484,77
  • DOW 301,23%40 093,4
  • Nasdaq 2,74%17 166,04
  • FTSE 1000,05%8 407,44
  • Nikkei 2251,72%35 640,15
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%94,28
  • OMX Baltic0,45%299,68
  • OMX Riga−0,23%863,51
  • OMX Tallinn0,07%1 954,76
  • OMX Vilnius0,7%1 165,75
  • S&P 5002,03%5 484,77
  • DOW 301,23%40 093,4
  • Nasdaq 2,74%17 166,04
  • FTSE 1000,05%8 407,44
  • Nikkei 2251,72%35 640,15
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%94,28
  • 27.02.07, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Meediaseire aitab firmal siseneda uuele turule

Et äri võimalikult edukalt arendada, investeerivad laienevad ettevõtted turuanalüüsi, hinnates tarbijate käitumist, konkurente, kohaliku turu atraktiivsust ja omapära. Üks olulisemaid ja kergesti kättesaadavamaid turuteabe allikaid on aga meedia. Meediaseire ja -analüüs võimaldavad õppida tundma turu selliseid nüansse, mis silutud ja ehk liigselt üldistavates ametlikes allikates ja brošüürides ei kajastu. Press reedab uuritava turu mikro- ja makromajanduslikud eripärad.
Vabades riikides ei ole meedia pelgalt neljanda võimu kandja, vaid ka võimuvahekordade paljastaja. Samuti toimib meedia tänapäeval oraaklina: tänased meediasündmused kajastuvad tihtipeale homsetes majandusnäitajates ja vastupidi. Meedia on ka ainulaadne teabeallikas, mis demonstreerib kohaliku turu või regiooni vajakajäämisi, mida teatud konkreetset tüüpi ettevõte või organisatsioon lahendada saaks.
Meedia reedab huvipakkuva turu nõudluse. Viimase kohta saab teavet, jälgides teemasid, mis nõudluse suhtes selgeid vihjeid annavad. Eksperthinnanguid on just nimelt ajalehtedest ja ajakirjadest kõige lihtsam kätte saada ja laieneva ettevõtte huvides turu uurimiseks ära kasutada.
Meediaseire kaudu on ka väikeettevõttel ligipääs teabele, mida tavaliselt hangitakse kallite ja aeganõudvate turuküsitluste kaudu. Turuanalüüsis on meediat vahel teenimatult sekundaarseks teabeallikaks peetud.
Autor: Annika Lepp

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele