Hansapanga Varakindlustuse juht Jan Andresoo oli pärast võidu väljakuulutamist eelmisel neljapäeval Tartu turunduskonverentsil õnnelik. "Hingesopis tahtsin võita," tunnistas ta.
Eelmisel aastal koolitusvaldkonnast kindlustust juhtima asunud Andresoo sõnul tagas edu see, et turundus osales aktiivselt terve ärimudeli väljatöötamises. Oluliseks põhjuseks peab ta ka teistest kindlustusseltsidest erinevat reklaamikeelt.
"Kui tavaliselt hirmutati kliente õnnetuste eest, siis meie õnnetust ei näidanud," lisas ta. Kindlustust müüdi peamiselt Hansapanga ja Hansa Liisingu klientidele.
"Telleri töölaual on 76 erinevat toodet," andis Andresoo mõista, et ka panga klientidele on raske müüa.
Konverentsil osalenud turundusjuhte küsitledes selgus, et võitu ennustati Eesti Posti "Minu Margi" või Kanal 2 "Tantsud tähtedega" kampaaniale. "Minu Margi" kampaaniat juhtinud Eesti Posti äriarenduse osakonna projektijuht Maia Sokk oli pettunud, et Hansa Varakindlustus võitis.
"See ei tundunud õige - mastaabid ja rahanumbrid on nii erinevad," sõnas ta.
Sokk lisas, et kindlustuse turuletoomisel kasutati Hansapanga kliente ja seetõttu oli neil lihtsam lähtekoht. "Meie sisenesime täiesti uude sihtrühma," lisas ta. Sokk uskus, et konkursi võidavad hoopis nemad.
Konkursi korraldaja Hando Sinisalu sõnul oli žürii hinnangul Hansa Varakindlustus selgelt esimene, kuna kindlustus on väga tiheda konkurentsiga turg ja saavutati väga hea tulemus.
EMT turundusdirektor Piret Dubout leidis, et turunduses on tekkinud positiivne uus laine, kuna kõik finaalis olnud firmad on esimest korda välja toodud. Dubout arvas enne väljakuulutamist, et võidab Eesti Post. Samas rõõmustas ta ka Hansa Varakindlustuse võidu üle, kuna turundus oli osa kogu äriprotsessist, mitte ainult kampaania.
"Eks oleneb, mida žürii väärtustas," sõnas ta. "Näiteks Kanal 2 "Tantsud tähtedega" oli võimas, aga siin oli ju kõik ette antud. Kui palju sisulist tööd Eestis tehti?," küsis ta. "Kas väärtustada seda, et Kanal 2 saate üldse kavva valis," arutles Dubout edasi. Tema hinnangul Eestis alles tekkib arutelu, kuidas turunduses tulemuslikkust mõõta.