• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 26.03.07, 15:24
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Raudteelased nõuavad Eesti Raudteelt palgatõusu

Raudteelaste ametiühing (ERAÜ) ning vedurimeeste kutseliit (EVKL) alustasid Eesti Raudteega läbirääkimisi kollektiivlepingu osas, nõudes kahe aasta jooksul ligi 50-protsendist reaalpalga tõusu.
Täpsemalt nõutakse 30-protsendilist palgatõusu 2008. ja 20-protsendilist 2009. aastal. Ametiühingute teatel tahetakse arvesse võtta ka tarbijahinnaindeksi muutust, teatas ettevõte.
Ametiühingud teatasid, et arvestades Eesti Raudtee majandustulemusi on nende nõudmised igati põhjendatud. «Meie nõudmised ei vii ettevõtet pankrotti, sest küsimuse hind on 2008. aastal ligi 150 miljonit krooni, järgmisel aastal märgatavalt vähem. Jagades lühiajaliselt kolmandiku puhaskasumist töötajatega, võidab nii ettevõte, töötajad kui ka riik tervikuna,» märkis raudteelaste ametiühingu juht Jolan Ševtsov.
Ametiühingute sõnul lahkus mullu ettevõttest omal soovil ligi kümnendik töötajatest. Sel aastal see tendents jätkub.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Piirkonniti on pikemat aega täitmata paljud ametikohad ja seda vaatamata asjaolule, et tööandja on eelmisel aastal tõstnud palku keskmiselt 15% ja ka sel aastal tegeldakse palgatõusuga. See tähendab, et inimesed ei soovi raudteel töötada. Selleks, et pidada kinni spetsialiste ja muuta töö ettevõttes atraktiivsemaks, on vaja kasutusele võtta kardinaalseid meetmeid. Tööandja aga ise ei ole suutnud olukorda adekvaatselt hinnata, mistõttu peavad töötajad ja ametiühingud initsiatiivi enda kätte võtma!
Ametihingute teine oluline nõue on kehtestada veduribrigaadidele, kaubarongisaatjatele ja rongikoostajatele 35 tunnine töönädal, kuna nendel ametikohtadel on tegemist tervistkahjustava tööga. Ka seaduses on sätestatud, et eelnimetatud ametikohad on tervisele kahjulikud ning need on sooduspensionide nimekirjas. Küsimus on nimelt kõrgendatud vibratsioonis, müras ja elektromagnetväljade mõjus tervisele.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele