• OMX Baltic−0,62%299,53
  • OMX Riga−0,26%865,75
  • OMX Tallinn−0,07%1 960,1
  • OMX Vilnius−0,13%1 170,71
  • S&P 5000,23%5 538,19
  • DOW 300,33%40 247,42
  • Nasdaq 0,2%17 417,62
  • FTSE 1000,34%8 443,98
  • Nikkei 2250,38%35 839,99
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%93,57
  • OMX Baltic−0,62%299,53
  • OMX Riga−0,26%865,75
  • OMX Tallinn−0,07%1 960,1
  • OMX Vilnius−0,13%1 170,71
  • S&P 5000,23%5 538,19
  • DOW 300,33%40 247,42
  • Nasdaq 0,2%17 417,62
  • FTSE 1000,34%8 443,98
  • Nikkei 2250,38%35 839,99
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%93,57
  • 28.03.07, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Treilerimüüjatele koidavad head ajad

Mitte ainult kolme Balti riigi siseturud ei kasvata mahtusid, vaid oma osa mängib ka sõiduautode transiit Venemaale, mis praegu toimub küll peamiselt Soome kaudu, kuid Eesti omab selles suhtes siiski väga head potentsiaali lähimas tulevikus.
Küsimustele vastab Kässbohrer OÜ Balti turu juht Ardi Sillaorg.
Kui palju on teie kõrval turul tegijaid?
Kässbohreri (Austria) kõrval on tuntumad kaubamärgid Rolfo (Itaalia) ja Lohr (Prantsusmaa).
Kui palju müüakse treilereid, kui suur on turumaht?
Eestis müüdi eelmisel aastal 220 autoveotreilerit. Potentsiaal turu kasvuks on olemas, kui võrrelda näiteks siinset turgu Leedu omaga.
Kes selles segmendis tegutsevad, kes nad on?
Rolfot müüb Autotransport OÜ. Lohri esindus Eestis puudub, lähim asub Vilniuses.
Kässbohreri toodangut müüme meie.
Miks on selline äri käima läinud?
Kuna autod tuleb ju kuidagi tehasest laeva ja laevast kliendini viia.
Seni ongi autoveotreilerid selleks pea ainus lahendus, kuna alternatiiv - raudtee - ei ole piisavalt paindlik ja puuduvad ka spetsiaalsed autoveovagunid.
Tegu on kasvava turuga.
Miks müüakse autoveotreilereid?
Ainus variant on tuua väikeautod sadamast kliendini.
Suur äri on ka kasutatud autode vedamine suurriikidest, nagu Saksamaa, Itaalia jne.
Kuidas, miks ja millal teie äri alguse sai?
Äri sai alguse 2004, kui loodi Baltic Machine Trade OÜ, Kässbohreri ametlik esindaja kõigis endistes SRÜ riikides.
Põhiturg ongi ida poole, kus plaanime tänavu müüa orienteerivalt 400 treilerit, mis tooks ettevõtte käibele tublisti lisa.
Kui palju on kliente, kes vajavad autoveotreilereid?
Eestis kasutavad treilereid ca 20 firmat, kellest suuri tegijaid on alla kümne.
Autoveotreiler iseenesest on suur investeering, auto koos pealisehitise ning haagisega maksab uuena ligi 2,5 miljonit krooni.
Palju on autoveotreilereid Eestis, Leedus, Poolas, Venemaal?
Hinnanguliselt on Eestis 350 autoveotreilerit. Leedus on neid aga näiteks 3000, seda ennekõike tänu Poola ning Saksamaa autoturu lähedusele.
Lätis on treilereid kõige vähem, ca 150. Venemaal aga on neid 4000 ringis.
Kuidas teie kliendibaas jaguneb?
Enamasti on meie klientideks suuremad firmad, mis omavad kogemust erinevate autoveotreileritega. Treiler valitakse töökindluse alusel, kuna tarnitavad masinad maksavad omajagu ning riske ei soovitata võtta.
Tulenevalt sellest on 85 protsenti tellimustest korraga viiele või enamale veokile.
Suurim ühekordne tellimus on 200 autot, mis teenivad omanikku Venemaal.
Kas praegu ka seadus piirab autoveotreilerite pikkust või saab Eestis täislastiga sõita?
Lubatud on sõita kuni 20,75 meetri pikkuse autovedukiga ehk siis treilerile mahub kokku 11 autot.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele