• OMX Baltic−0,4%298,34
  • OMX Riga−0,14%864,49
  • OMX Tallinn0,06%1 961,18
  • OMX Vilnius−0,26%1 167,72
  • S&P 5000,64%5 564,14
  • DOW 300,82%40 557,98
  • Nasdaq 0,66%17 480,44
  • FTSE 1000,55%8 463,46
  • Nikkei 2250,38%35 839,99
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%93,46
  • OMX Baltic−0,4%298,34
  • OMX Riga−0,14%864,49
  • OMX Tallinn0,06%1 961,18
  • OMX Vilnius−0,26%1 167,72
  • S&P 5000,64%5 564,14
  • DOW 300,82%40 557,98
  • Nasdaq 0,66%17 480,44
  • FTSE 1000,55%8 463,46
  • Nikkei 2250,38%35 839,99
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%93,46
  • 03.04.07, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Populaarsed näitlejad küsivad 50 000 krooni

Reklaamides osalemiseks on Eesti Näitlejate Liit kinnitanud tariifid, millest vähem maksta ei tohi. Populaarsemad näitlejad küsivad aga neli korda kallimat hinda. Hind sõltub sellest, kui pikalt reklaami näidatakse, kas kasutatakse ainult tele- või ka välireklaami ja milline on näitleja läbirääkimisoskus.
Reklaamis enimmakstud näitleja positsiooni hoiab 1994. aastast Mikk Mikiver, kes küsis Kulta Katriina reklaamis lause "Paus 15 minutit" ütlemise eest 50 000 krooni. Summa oli tol ajal müstiliselt suur, ent investeering tasus end ära, kuna paljud mäletavad seda lauset siiani.
Hendrik Toompere juuniori sõnul on näitlejate liidu tariifid alampiir, et nahka üle kõrvade ei tõmmataks. Toompere meenutas, et nelja aasta eest maksti temalegi ligi 50 000 krooni. Kui aeg vähegi sobib, osaleb ta meelsasti reklaamides. "Eestis ei tehta õnneks reklaame, kus peaks läbi solgitoru ujuma või kuuma verd jooma," leiab ta. "See on hea raha ja oleks rumalus ära öelda."
Jan Uuspõld on suurima summana saanud 40 000 krooni. Tulenevalt lepingu konfidentsiaalsusnõudest ta reklaamitud toodet nimetada ei saa. Umbes 40 protsendile pakkumistest on mees aga ära öelnud. "Ühel korral ei pakkunud toode huvi, teisel korral ei meeldinud stsenaarium ja enamasti on honorar liiga väike," põhjendab ta. Saku Õlletehase reklaamnäoks saanud Uuspõld on praegu arvamusel, et alkoholi ei tohiks reklaamida. "See on sama, mis kokaiini reklaamida," selgitab ta ning lisas, et valitsus käitub silmakirjalikult, lubades alkoholi reklaamida.
Mait Malmsten loeb peamiselt tele- ja raadioreklaame. Miinimumtasu on tema hinnangul liiga väike ja see on ka põhjuseks, miks mees mõnikord ära on öelnud. Suurima tasuna on Malmstenile makstud 30 000-40 000 krooni.
Merle Palmiste kinnitab, et osalemise eest on makstud ka üle 30 000 krooni. Ka tema valib, mida oma näoga reklaamida. "Reklaam peaks olema vaimukas võtmes ja tasu oleneb ka tootest," selgitab hiljuti naiste alkoholismivastases reklaamis purjus Punamütsikesena esinenud Palmiste ja arvab, et keelduks alkoholi reklaamimisest.
Madala hääletämbriga Marko Matvere loeb enamasti mujal toodetud reklaamidele eestikeelset teksti peale. Tema rolle ei vali ja võtab seda erialase tööna. "Peab olema treenitud hääleaparaat, et kas või üks lause maha lugeda nii, et see inimestele kõrvu jääks," põhjendab ta. Matvere kinnitab, et tema töötab Eesti Näitlejate Liidu kehtestatud hinnakirja alusel ja saab raadioreklaami pealelugemise eest 1350 krooni.
Näitlejad valib tavaliselt tootjafirma, mõnikord on ka reklaamiagentuuril või reklaami tellinud ettevõttel oma eelistus.
Telereklaame valmistava Kuukulgur Filmi produtsendi Priit Ausi andmeil maksab telereklaami osatäitmine keskmiselt 15 000-25 000 krooni. Eelistatakse näitlejaid, kellega on lihtne töötada. Orbital Vox Stuudiote tegevjuhi Uku Toometi teatel on nõutumad Marko Matvere, Mait Malmsten, Merle Palmiste, Evelin Pang, Peeter Tammearu ja Jaan Rekkor.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele