Kohtunikeks olid auto helisüsteemide asjatundjad Harry Jürgenson ja Indrek Ando.
Mõlemad tõmbasid hindamisel latti allapoole, kui seda oleks vaja professionaalseid SQ (sound quality) võistlusautosid hinnates. Selle asemel püüti hinnata süsteeme lihtsamalt ja tavainimesele olulisemate vaatenurkade alt.
Testis osalesid BMW 7. seeria, Audi A8, Lexus LS ja Mercedes S-klass. Kõikvõimalikud ennustused ja välismaised testid ei pidanud seekord paika ja järjestus sai üsnagi ootamatu.
Esimene üllatus tuli siis, kui hindamisel palus Jürgenson heli rohkem ette keerata. Minu imestunud näo peale küsis ta kohe: "Kas sa kontserdil oled siis ka seljaga bändi poole?"
Nimelt on ideaalne helipilt see, kui autos istudes jääb mulje, et bänd seisab kapoti peal ja sa suudad eristada, kus on milline instrument, ning trummid peavad nagu lavalgi asuma ülejäänud bändi taga.
Ainukesena suutis korraliku helipildi anda Lexus, teistel puudus helipilt peaaegu üldse. Küll oli aga testis oluline ka tonaalsus ehk kui puhtalt ja ilma moonutamata suudavad autode süsteemid erinevaid helisid edasi anda.
Siin oli teistest üle Mercedes, kes mängis puhtalt välja pea kõik helid, mis süsteemile ette anti.
Tihtipeale saab sama raha eest, mis kulub esinduses, märksa normaalsema süsteemi, millesse kuuluvad juhtseade, võimendi ja kõlared.
Kui on soov autot liisingusse osta, võib on müüjaga alati kokkuleppele jõuda ja helisüsteemi hind liidetakse auto hinnale. ASi Info-Auto turundusdirektori Tiit Lillipuu sõnul on nende müüdavate markide Volvo ja Fordi puhul asjalood sellised, et n-ö "mitteoriginaal-helisüsteemi" paigaldamine väljaspool esindust tehase garantii alla kuuluvale sõidukile võib kaasa tuua garantii katkemise elektrisüsteemile ja selle detailidele.
A-Soundi tehtud pakkumisest selgus, et Lexuse omast parem süsteem maksab 35 000 krooni. Võrdväärne stereo maksab ligi 17 000 krooni ja korraliku nelja kõlariga süsteemi eest tuleb maksta 8000 krooni.