Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tõstuki ostul lähtu omamiskulust

    Suurenevad tööjõukulud, energia- ja kütusekulud ning tihe konkurents sunnivad ettevõtteid senisest tähelepanelikumalt jälgima jooksvaid kulutusi ladudes kasutatavale tehnikale.
    Esimeseks kulude kokkuhoidmise võimaluseks on optimaalse tõstukipargi koosseisu planeerimine. Õige tõstukipargi kooslus võimaldab tööd efektiivsemalt planeerida. Teine ja samaväärne võimalus on tõsteseadmete ostmisel jälgida, lisaks ostuhinnale, ka tulevasi ekspluatatsioonikulusid. Tõstuk, mis ostes on 10 % soodsam, võib juba esimese aasta lõpuks, tänu suurematele ekspluatatsioonikuludele, osutuda kallimaks. Seega tuleb tõstuki ostmisel tähelepanelikult jälgida kütusekulu (sisepõlemismootoritega tõstukid), elektrikulu, hooldeintervalle, kui tihti tuleb vahetada hüdrosüsteemi õli jne. Nimetatud andmetes on eri tootjatel kohati väga suured lahknevused.
    Sarnaselt autotööstusega otsivad ka tõstukitootjad pidevalt uusi võimalusi, et pakkuda klientidele järjest pikemate hooldeintervallidega ja väiksema kütusekuluga tõstukeid.
    Tuues veelgi paralleele autotööstusega - ka tõstukitootjad on pööranud pilgud hübriidtehnoloogia kasutamisele. Kui eratarbijatest autoostjatele on hübriidauto omamine pigem loodusesse suhtumise kui majandusliku efekti küsimus, siis ettevõtetele on see just oluline kulude kokkuhoiu võimalus.
    Seetõttu ongi Still panustanud hübriidtõstukitele, kus sisepõlemismootorit kasutatakse ainult elektrienergia tootmiseks ja hüdrosüsteemi tööks. Hübriidtõstukid kulutavad keskmiselt 2,5 liitrit kütust töötunnis, mis on kuni 1,5 liitrit vähem kui tavaliste diiselmootoritega tõstukitel. Tõstuki kaheksatunnise tööpäeva korral on ainuüksi kütuse pealt kokku hoitav summa kuni 40 000 krooni aastas.
    Arvestades, et hübriidtõstukid on keskmiselt kuni 10% kallimad tavalistest sisepõlemismootoritega tõstukitest, tasub enaminvesteeritud summa ennast juba aastaga. Tõstuki liisimisel on kütuse säästmiselt saadav kokkuhoid kohe märgatav, kuna sel puhul jaotuvad tõstuki soetamiseks tehtavad kulutused pikemale perioodile.
    Hübriidtõstukitel on hüdropump ja sõitmiseks kasutatavad hooldusvabad elektrimootorid üksteisest täiesti sõltumatud. Selline lahendus pakub mitmeid eelised traditsiooniliste sisepõlemismootoritega tõstukite ees. Kuna tõstmiseks ja tõstuki liikumiseks kasutatakse erinevaid mootoreid, siis on võimalik samaaegselt maksimaalse võimsusega koormat tõsta ja väga väikese kiirusega sõita.
    Samas kasutavad tootjad veel mitmeid teisi võimalusi, kuidas oma tooteid ökonoomsemaks muuta.
    Lisaks kütusekulule on oluline kokkuhoiuvõimalus valida tõstuk, mille hooldekulud on võimalikult väiksed. Olenevalt tõstukitootjast, võib hooldeintervall olla 250 kuni 1000 töötundi. Hooldekulud võivad seega, olenevalt hooldetööde hindadest, erineda kuni neli korda. Samas ei saa kindlasti väita, et hooldeintervalli pikkus annab täieliku ülevaate hooldekuludest. Hooldekulude hindamisel on otstarbekas uurida hooldetööde graafikut - milline hooldus kui palju maksab.
    Tõstuki valimisel tuleb silmas pidada ka kasutusmugavust, liikumise sujuvust, nähtavust juhikabiinist jne. Tänu heale kasutusmugavusele väheneb oht vigastada töö käigus kaupa, laoriiuleid, tõstukit jne. Nähtavus on üks olulisemaid faktoreid.
    Autor: Jaan Viita
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.