Iga-aastase traditsiooni kohaselt olid kinnisvaramaailma pilgud märtsi lõpus suunatud Prantsusmaale Cannes'i, kus toimus järjekordne kinnisvaramess MIPIM 2007. Sellel aastal külastas messi enam kui 25 000 inimest.
Mis muudab MIPIMi nii populaarseks? Kindlasti on tegu ühe suurema üritusega, kus on võimalik kohtuda kõigi kinnisvaraspetsialistidega: planeerijate, investorite, arendajate, ehitajate, konsultantide ja agentidega. Et messil osalemine oleks võimalikult kasulik, tuleb kohtumised aga varem kokku leppida, et vältida segadust ja ajapuudust kohapeal.
Suhteliselt keeruline oleks leida samaväärset informatsiooni ja kasulikke kontakte muid infokanaleid kasutades.
Baltimaadest olid messil esindatud Leedu stend ning Riia linna stend, mis mõlemad said suure huvi osalisteks.
2007. aastaks prognoositakse Balti ärikinnisvaraturule rohkem kui 500 miljonit euro eest investeeringuid. Esimese kvartali näitajad toetavad seda prognoosi.
Suurim huvi Baltimaade vastu oli Saksamaa fondidel, kes mõne aja eest lükkasid edasi oma investeeringuid siiakanti, kuna piirkond tundus investeerimiseks liialt ebakindel ning siin puudusid kvaliteetsed investeerimisprojektid.
Kõige rohkem huvituvad investorid mitmeotstarbelistest projektidest, mis aitavad riske hajutada, ning ka kommertskasutusega projektidest, mis asuvad Balti pealinnades - väga hea kvaliteediga büroohoonetest, hea kontseptsiooniga kaubanduspindadest ning lao- ja tööstushoonetest, mis vastavad euronõuetele.
Paljud rahvusvahelised arendajad ja organisatsioonid Ida- ja Kesk-Euroopast, Saksamaalt, Hispaaniast, Rootsist ja Itaaliast on lisanud Baltimaad oma laienemisplaanidesse ning otsivad aktiivselt ise või kohalike ettevõtete kaudu võimalusi turule tulekuks.
Turul on siiski puudus kvaliteetsetest toodetest, mis võiksid investoritele huvi pakkuda.
Autor: Ardi Roosimaa