• OMX Baltic−0,21%297,73
  • OMX Riga−0,17%862,35
  • OMX Tallinn0,1%1 955,68
  • OMX Vilnius−0,39%1 143,3
  • S&P 5000,13%5 282,7
  • DOW 30−1,33%39 142,23
  • Nasdaq −0,13%16 286,45
  • FTSE 1000,00%8 275,66
  • Nikkei 2251,03%34 730,28
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,45
  • OMX Baltic−0,21%297,73
  • OMX Riga−0,17%862,35
  • OMX Tallinn0,1%1 955,68
  • OMX Vilnius−0,39%1 143,3
  • S&P 5000,13%5 282,7
  • DOW 30−1,33%39 142,23
  • Nasdaq −0,13%16 286,45
  • FTSE 1000,00%8 275,66
  • Nikkei 2251,03%34 730,28
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,45
  • 04.05.07, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vene Raudtee remont on kaudne sanktsioon

Kui Eestit külastanud Vene Riigiduuma delegatsiooni juht kinnitas, et Eesti vastu pole majanduslikke sanktsioone mõtet rakendada, siis Vene Raudtee kolmapäeva õhtul tulnud teade, et raudtee remondi tõttu lõpetatakse naftasaaduste transport Eestisse, võib olla märk vastupidisest.
Väetisi transportiva ASi DBT juht Vladimir Volohhonski ütles, et talle on teatatud, et Narva ja Orava kaudu enam kaupa vedada ei saa. "See on seotud raudtee remondiga. Arvan, et raudtee remont viib Eestist ära need 30-35% transiitkaubast, mida naaberriikide sadamad teenindada suudaksid," rääkis ta.
"Kõik transiidiettevõtted kaotavad sellest," kinnitas Milstrandi juht Margus Salu, kelle sõnul jääb tavainimene nn transiidisulust puutumata, kuid kannatavad nende firmade töötajad, kelle sissetulekud osaliselt kaubamahust olenevad. "Kui aus olla, siis arvan, et venelased kaotavad sellest kõige rohkem, sest kui nad peavad hakkama kaupa ümber suunama, maksavad nad selle pealt erilisi tariife," leidis Salu.
Eesti Raudtee juhi Kaido Simmermanni teatel mingit ametlikku teadet transiidi lõpetamise kohta pole tulnud, kuid on näha, et osa veoseid on juba Lätti, Leetu ja Soome ümber suunatud. "Tegelikult oleks võimalusi rohkem kaupa vastu võtta," märkis Simmermann. Viimaste päevade vedude ärajätmise taga on tema sõnul midagi muud kui pelgalt remonditööd. "Peterburi ja Ivangorodi vahel tehakse praegu töid, sellest me teame, aga kolmapäevase teate kohta meil andmeid pole," sõnas ta.
Endise Eesti Raudtee arendusjuhi Raivo Vare sõnul oleks naftaveo lõpetamine loogiline samm, sest kui ametlikke majandussanktsioone ei rakendata, oleks see just hea viis seda mitteametlikult teha. "Kui sulg toimima hakkab, siis selgub, et transiiditulud on hädavajalikud Eesti Raudtee ülevalpidamiseks," rääkis Vare võimalikest tagajärgedest. "Suuremate ettevõtete tulud kahanevad, arvatavasti peavad mõnede firmade töötajad sundpuhkusele minema," jätkas ta.
Spacecomi juhatuse esimehe Oleg Ossinovski sõnul said nemad eile viimase rongi Venemaalt. "Meil on kinnitus kaubasaatjalt, et mais me ei saa enam kaupa. Osa töötajatest läheb praegu puhkusele."
Autor: Gert D. Hankewitz

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele