• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,78
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,78
  • 16.05.07, 16:10
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Algaja ettevõtja viis põhiviga

Kolmandik alustavatest ettevõtetest kukuvad USA Small Business Administrationi andmetel läbi kahe aasta jooksul ning rohkem kui pooled viie aasta jooksul. CNNMoney.com ajakirjanik Jessica Seid tõi USA väikeettevõtete praktikast välja viis põhiviga.
1. Liiga vähe stardiraha. Kuldreegel ütleb, et tegelik vajadus firma arendamiseks on umbes 3 korda suurem sellest, mida alustav ettevõtja ise arvab. Stardiraha puuduse käes vaeveldes võivad esimesed kaks aastat kujuneda õudusunenäoks ning paljud alustavad ettevõtjad väljuvad energiast tühjaksjooksnutena ärimaailmast.
2. Mõtteviisi väiksus. Sageli tuleb alustaval ettevõttel võidelda klientide pärast suurfirmadega. Kui aga väikefirma tutvustab ennast klientidele kui väikest tegijat piiratud ressurssidega, on vastuseks klientide huvi kadumine. Väikefirma tugevuseks on sageli kõrgem oskuste tase ning tellimuste täitmise kiirus - need tugevused tuleb välja tuua ja rakendada oma ärimudelisse.
3. Kokkuhoid uute tehnoloogiate arvelt. Uus tehnoloogiline tase ja kvaliteet maksab raha, kuid võimaldab kokku hoida tööjõukulusid. Infotehnoloogilised vahendid ning nende abiga tagatud kättesaadavus võimaldavad klientide huvisid arvestada sisuliselt kus iganes.

Artikkel jätkub pärast reklaami

4. Müügitöö tähtsuse alahindamine. Kui müük kasvab, kannavad kulud ise enda eest hoolt. Kui ettevõtte asutaja ja omanik püüab ise ka müügitööga hakkama saada, soovitatakse kogemuste saamiseks katsetada kõigepealt pereliikmete ja sõprade peal. Isegi kui idee on maailma parim - ilma müügitööta edu ei tule.
5. Fookuse kaotamine. Ettevõtte arenguvisioon peaks olema väljendatud konkreetsete ülesannete ning soovitud tulemustena. Juhtimisotsuseid tuleb teha faktide, mitte emotsioonide baasil.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 9 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele