• OMX Baltic−0,27%303,1
  • OMX Riga−0,17%869,43
  • OMX Tallinn0,35%1 994,9
  • OMX Vilnius0,3%1 195,7
  • S&P 5000,58%5 663,94
  • DOW 300,62%41 368,45
  • Nasdaq 1,07%17 928,14
  • FTSE 100−0,32%8 531,61
  • Nikkei 2251,56%37 505,52
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%92,62
  • OMX Baltic−0,27%303,1
  • OMX Riga−0,17%869,43
  • OMX Tallinn0,35%1 994,9
  • OMX Vilnius0,3%1 195,7
  • S&P 5000,58%5 663,94
  • DOW 300,62%41 368,45
  • Nasdaq 1,07%17 928,14
  • FTSE 100−0,32%8 531,61
  • Nikkei 2251,56%37 505,52
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%92,62
  • 16.05.07, 16:10
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Algaja ettevõtja viis põhiviga

Kolmandik alustavatest ettevõtetest kukuvad USA Small Business Administrationi andmetel läbi kahe aasta jooksul ning rohkem kui pooled viie aasta jooksul. CNNMoney.com ajakirjanik Jessica Seid tõi USA väikeettevõtete praktikast välja viis põhiviga.
1. Liiga vähe stardiraha. Kuldreegel ütleb, et tegelik vajadus firma arendamiseks on umbes 3 korda suurem sellest, mida alustav ettevõtja ise arvab. Stardiraha puuduse käes vaeveldes võivad esimesed kaks aastat kujuneda õudusunenäoks ning paljud alustavad ettevõtjad väljuvad energiast tühjaksjooksnutena ärimaailmast.
2. Mõtteviisi väiksus. Sageli tuleb alustaval ettevõttel võidelda klientide pärast suurfirmadega. Kui aga väikefirma tutvustab ennast klientidele kui väikest tegijat piiratud ressurssidega, on vastuseks klientide huvi kadumine. Väikefirma tugevuseks on sageli kõrgem oskuste tase ning tellimuste täitmise kiirus - need tugevused tuleb välja tuua ja rakendada oma ärimudelisse.
3. Kokkuhoid uute tehnoloogiate arvelt. Uus tehnoloogiline tase ja kvaliteet maksab raha, kuid võimaldab kokku hoida tööjõukulusid. Infotehnoloogilised vahendid ning nende abiga tagatud kättesaadavus võimaldavad klientide huvisid arvestada sisuliselt kus iganes.
4. Müügitöö tähtsuse alahindamine. Kui müük kasvab, kannavad kulud ise enda eest hoolt. Kui ettevõtte asutaja ja omanik püüab ise ka müügitööga hakkama saada, soovitatakse kogemuste saamiseks katsetada kõigepealt pereliikmete ja sõprade peal. Isegi kui idee on maailma parim - ilma müügitööta edu ei tule.
5. Fookuse kaotamine. Ettevõtte arenguvisioon peaks olema väljendatud konkreetsete ülesannete ning soovitud tulemustena. Juhtimisotsuseid tuleb teha faktide, mitte emotsioonide baasil.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele